Misschien doen de bedrijven die hogere offertes hebben ze zo hoog omdat ze dit werk niet willen hebben doordat ze bijna geen tijd hebben. Of plakken ze er bruutweg een bedrag op zodat de mensen uiteindelijk hun factuur krijgen die waarschijnlijk een goeie 2000 euro minder zal kosten als wat op de offerte stond dan zullen de mensen denken van hm valt hardstikke mee bij de offerte vergeleken.
Als ze de klus niet willen hebben omdat ze geen tijd hebben, zullen ze niet eens komen voor een offerte. Dan hebben ze nl. nog minder tijd over en tijd is daarnaast geld.
Gewoon een bedrag noemen dat uiteindelijk 2000 euro lager uitvalt zou niet slim zijn omdat ze de klus dan soweiso niet zouden krijgen...
Leuk dat je het zo open opschrijft.
Ik geloof nog steeds dat het niet ver onder de 5000 euro zal komen. Verschil in prijs zal in sommige gevallen ook verschil in kwaliteit betekenen, hou daar rekening mee!
Ik wilde schrijven 'Ga je nu eerst goed orienteren op het stookkostenverhaal voordat die ook erg tegen gaan vallen omdat je van verkeerde/niet vergelijkbare verhalen uitgaat' maar ik lees dat je al kachels gekocht hebt. 2x2000 watt. Ik heb er 1 (keramisch verwarmertje van 2000 watt die onze verwarmde eetkamer, met te lage capaciteit radiatoren, bij moet verwarmen tijdens koude dagen) en die moet een half uur draaien om 5 graden bij te verwarmen. Die warmte is na een kwartier weer voor 60% weg. Als jouw twee kacheltjes beiden 2 uur per dag draaien, echt niet ondenkbaar (eerder, veel, meer) tijdens de koudere maanden, ben je een fortuin (8 kw, dus zeker 2 euro) aan stroomkosten kwijt per dag. Alleen al aan stoom om te verwarmen, dan is de verlichting dus niet meegerekend. Ik hoop dat je de juiste keuze hebt gemaakt.