SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Poll
Vraag: Is marktplaats een goede manier om je nakweek kwijt te geraken ?
Ja
Nee
Ja, in geval...(verklaar nader)
Nee, in geval van... (verklaar nader)

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Omlaag Print
Auteur Topic: Discussiepunt 12 : marktpl. is een goede manier om nakweek van de hand te doen  (gelezen 65144 keer)
Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #75 Gepost op: 29 Januari 2011, 08:58:56 »

Dat het kweken van courante soorten een misdaad is, is kul.
Komop zeg waar hebben we het over.
De meeste mensen hier (zoniet alle) op dit forum zijn zeer begaan met hun dieren en willen het beste voor ze en voor hun nakweek. Laat er alsjeblieft een overschot zijn, des te minder dieren hoeven uit het wild gevangen te worden. Hoe erg ik het ook vind, liever dat mijn nakweek slecht terecht komt dan een dier dat uit het wild gevangen is.
Mijn vergelijking wordt helemaal verkeerd uitgelegd; lees ff goed terug en dan weet je hoe ik het bedoel... Ik ga het niet nogmaals proberen uit te leggen... xwcd I
Net zo min als  dat je wat geld terug verdient met je nakweek...zelfs al gaat het bij de duurdere soorten om veel geld.
Daardoor worden de dieren echt niet minder goed verzorgd. Zat mensen die geen nakweek hebben/verkopen en de beesten toch slecht verzorgen door onkunde, danwel de onwil om geld te besteden aan een goede huisvesting.
Ook deze opmerking wordt compleet door je uit z'n verband gerukt; lees één van mijn eerste post in dit topic, dan snap je 't!

De enigen die (zo) reageren zijn mensen die (willen) kweken...  afvragend...
Gelogd
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #76 Gepost op: 29 Januari 2011, 10:42:04 »

Dat het kweken van courante soorten een misdaad is, is kul.
Komop zeg waar hebben we het over.
De meeste mensen hier (zoniet alle) op dit forum zijn zeer begaan met hun dieren en willen het beste voor ze en voor hun nakweek. Laat er alsjeblieft een overschot zijn, des te minder dieren hoeven uit het wild gevangen te worden. Hoe erg ik het ook vind, liever dat mijn nakweek slecht terecht komt dan een dier dat uit het wild gevangen is.
Mijn vergelijking wordt helemaal verkeerd uitgelegd; lees ff goed terug en dan weet je hoe ik het bedoel... Ik ga het niet nogmaals proberen uit te leggen... xwcd I
Net zo min als  dat je wat geld terug verdient met je nakweek...zelfs al gaat het bij de duurdere soorten om veel geld.
Daardoor worden de dieren echt niet minder goed verzorgd. Zat mensen die geen nakweek hebben/verkopen en de beesten toch slecht verzorgen door onkunde, danwel de onwil om geld te besteden aan een goede huisvesting.
Ook deze opmerking wordt compleet door je uit z'n verband gerukt; lees één van mijn eerste post in dit topic, dan snap je 't!

De enigen die (zo) reageren zijn mensen die (willen) kweken...  afvragend...

En is daar iets mis mee? Jongens wat lees je hier toch. We kunnen beter allemaal 1 schildpad houden, want wie kweekt en een deel van het geld recupereert wordt hier nog net niet gestenigd!

Negativisme haalt hier de bovenhand op het realisme!
Gelogd

elke
Centrochelys sulcata
****
Offline

Berichten: 565

Wees de verandering die je in de wereld wilt zien.


« Antwoord #77 Gepost op: 29 Januari 2011, 10:50:47 »

Laten we deze topic niet de verkeerde kant opgeen gelijk over curvers op een ander forum.
Ik zie niet in als je eieren laat uitkomen van courante soorten dat dit een misdaad is, laten we het stellen dat we het verkeerd opgenomen hebben , de stelling was eigelijk zouden we nog courante (lees soorten die de markt verzadigd hebben) soorten hun eieren laten uitbroeden?

Inderdaad als je ze uitbroed zal er een keuze moeten gemaakt worden , verkopen of houden.maar laten we deze stelling eens bekijken niet in de schildpaddenwereld.
Bekijk de baardagamen, ga eens naar een beurs , in begin van de beurs en dan op het einde, op de beurs van de Vlaamse terrariumvereniging vorig jaar  op het einde van dez ebeurs stonden ze op de potjes nog voor 5 euro getekend.
En toen de deuren toegingen op het einde bood hij ze gratis aan mij aan(trouwens zo een zaken gebeurt nog meer)

De reden volgens mij is doodgewoon dat ze totaal geen plaats voor hebben , maar ook de dieren laten verder kweken.

Als wij moeten rekenen wat de hobby kost , sorry dan zijn we beter dat we stoppen.
Van mijn reuzenslangen zal ik nog een jaar of 4 moeten wachten .
En van mijn schildpadden zal ik waarschijnlijk nooit nakweek van hebben , en ik hoop mischien 1 keer nakweek te hebben , maar niet meer , ik heb 3 dieren te koop staan van mijn landschildpadden (omdat ik ze voorgeschoten heb voor 2 mensen maar ze zijn ze nooit komen halen)en ik geraak ze ook niet echt kwijt.
Ik zal ze binnenkort ook onder de prijs moeten verkopen , ik behoud de prijs dat ik ze betaald heb , maar ze zijn al een pak groter .
En weggeven doe ik niet , dan hou ik ze zelf.

En wij kunnen niet anders dan ze op marktpl. of andere verkoopsites zetten, want zo bereik je veel mensen.
Gelogd

"Kostbaar is wijsheid die door ervaring wordt verkregen." (R.Ascham geleerde/schrijver)
"Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen."
(K. Gibran tekenaar/schrijver)
Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #78 Gepost op: 29 Januari 2011, 10:56:17 »

De enigen die (zo) reageren zijn mensen die (willen) kweken...  afvragend...
Deze opmerking heb ik in de haast geschreven, ik moest weg en kon 'm niet meer wijzigen... Hij was wat ongenuanceerd. Ik heb niemand op dit forum persoonlijk willen aanvallen. Excuses daarvoor.

De rest van mijn verhaal sta ik achter. Ik stenig niemand, keur kweek en verkoop niet af, maar discussier. Dat is waar dit topic voor geopend is. Ik keur kweek zonder beperking af terwijl duidelijk is dat je de dieren nauwelijks op een verantwoorde manier kwijt raakt.
Gelogd
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #79 Gepost op: 29 Januari 2011, 11:06:09 »

Dat je eieren uit laat komen om een deel van je hobby te bekostigen keur ik niet af maar vind ik al op het randje; dan heb je (een deel van) de dieren feitelijk ook uit winstbejag en vind ik het woordje 'liefhebberij' al minder van toepassing.
Dus voor een nakweekje mag men geen geld vragen/recupereren?  afvragend...

De dieren worden daarbij vaak voor steeds lagere dumpprijzen weggedaan en de eisen die aan toekomstige eigenaars gesteld worden worden omlaag geschroefd.

Hier zeg je dan weer dat de drempel niet te laag mag zijn door middel van dumpprijzen.  afvragend...

Een opmerking in de categorie 'Ik koop die getolen fiets, anders koopt iemand anders 'm wel'

Een stelling die kan tellen. Als je zo'n vergelijking al moet gaan maken, waar gaan we dan naartoe met de discussie...
Gelogd

Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #80 Gepost op: 29 Januari 2011, 11:57:22 »

Dat je eieren uit laat komen om een deel van je hobby te bekostigen keur ik niet af maar vind ik al op het randje; dan heb je (een deel van) de dieren feitelijk ook uit winstbejag en vind ik het woordje 'liefhebberij' al minder van toepassing.
Dus voor een nakweekje mag men geen geld vragen/recupereren?  afvragend...
Waarom lees je de woorden 'keur ik niet af' niet? Als je dat wel doet , snap je de volgende quote ook...  knipoog

De dieren worden daarbij vaak voor steeds lagere dumpprijzen weggedaan en de eisen die aan toekomstige eigenaars gesteld worden worden omlaag geschroefd.

Hier zeg je dan weer dat de drempel niet te laag mag zijn door middel van dumpprijzen.  afvragend...

Een opmerking in de categorie 'Ik koop die getolen fiets, anders koopt iemand anders 'm wel'

Een stelling die kan tellen. Als je zo'n vergelijking al moet gaan maken, waar gaan we dan naartoe met de discussie...
Als  niemand de bedoeling van die vergelijking snapt, zullen we 'm dan maar ff vergeten?
Gelogd
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #81 Gepost op: 29 Januari 2011, 12:24:21 »

Dat je eieren uit laat komen om een deel van je hobby te bekostigen keur ik niet af maar vind ik al op het randje; dan heb je (een deel van) de dieren feitelijk ook uit winstbejag en vind ik het woordje 'liefhebberij' al minder van toepassing.
Dus voor een nakweekje mag men geen geld vragen/recupereren?  afvragend...
Waarom lees je de woorden 'keur ik niet af' niet? Als je dat wel doet , snap je de volgende quote ook...  knipoog


Nee, je keurt het niet af, maar je zegt wel letterlijk dat het dan geen liefhebberij (of hobby) meer is.
Iemand die schildert in zijn vrije tijd mag het geen hobby noemen omdat hij sommige werken verkoopt?  En stel je voor dat je die schilderijen via een galerij verkoopt (ook een handelaar!) ben je dan nog eens zo schuldig? 
Of stel je voor, een neefje die kanaries kweekt in zijn voliére en zijn jongen verkoopt aan de lokale dierenwinkel, dat is dan ook geen hobby meer voor die jongen? Of ben je daar dan ook tegen? Want ho ho, kanaries zijn er genoeg, en die worden ook in een klein kooitje in de winkel gehouden!


Waar zijn we dan mee bezig jongens? Indien negativisme de bovenhand haalt,  help me...


Ik vind je argumentering in deze topic flinterdun, we zijn anders van je gewoon...
Gelogd

Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #82 Gepost op: 29 Januari 2011, 12:28:30 »

Nee, je keurt het niet af, maar je zegt wel letterlijk dat het dan geen liefhebberij (of hobby) meer is.
LEZEN!!! Ik schrijf dat het dan MINDER van toepassing is, niet dat het niet van toepassing is!!!
Iemand die schildert in zijn vrije tijd mag het geen hobby noemen omdat hij sommige werken verkoopt?  En stel je voor dat je die schilderijen via een galerij verkoopt (ook een handelaar!) ben je dan nog eens zo schuldig?  
Een schilderij is geen dier en ik zeg NIET dat je geen dieren mag verkopen!!! GEEN dingen verdraaien Kevin...
Of stel je voor, een neefje die kanaries kweekt in zijn voliére en zijn jongen verkoopt aan de lokale dierenwinkel, dat is dan ook geen hobby meer voor die jongen? Of ben je daar dan ook tegen? Want ho ho, kanaries zijn er genoeg, en die worden ook in een klein kooitje in de winkel gehouden!


Waar zijn we dan mee bezig jongens? Indien negativisme de bovenhand haalt,  help me...


Ik vind je argumentering in deze topic flinterdun, we zijn anders van je gewoon...
Als je mijn argumenten verdraait dan worden ze flinterdun inderdaad. Dat ben ik niet van jou gewend...  knipoog
[/color]
Gelogd
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #83 Gepost op: 29 Januari 2011, 12:38:20 »

Ik verdraai je argumenten niet. Ik accentueer de dingen waar ik niet mee akkoord ben, sterker nog, die ik volledig absurd vind.

Ik lees wel degelijk correct :
Dat je eieren uit laat komen om een deel van je hobby te bekostigen keur ik niet af maar vind ik al op het randje; dan heb je (een deel van) de dieren feitelijk ook uit winstbejag en vind ik het woordje 'liefhebberij' al minder van toepassing.


Kan je ook antwoorden op de stelling van het jongetje die kanaries kweekt? Of lees je daar over? En antwoord aub niet dat je niet 'tegen dieren verkopen' bent. Daar draait mijn stelling niet om.

Ik ben al blij dat je het met me eens bent dat je argumentering flinterdun is  grijns
Er hangt gewoon een vleugje negativisme rond jouw antwoorden of stellingen hier. Ik ben geen voorstander van zo'n argumentering.
Gelogd

NicWill
Algemene moderator
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3664



« Antwoord #84 Gepost op: 29 Januari 2011, 12:57:58 »

Citaat van: Sulcatatata op Vandaag om 08:58:56
 Deze opmerking heb ik in de haast geschreven, ik moest weg en kon 'm niet meer wijzigen... Hij was wat ongenuanceerd.


Dan is even zwijgen misschien ook een optie ?
Gelogd
Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #85 Gepost op: 29 Januari 2011, 14:19:26 »

Ik verdraai je argumenten niet. Ik accentueer de dingen waar ik niet mee akkoord ben, sterker nog, die ik volledig absurd vind.
Tja, zo ken ik er ook wel een paar; zal ik ook e.e.a. accentueren door woorden weg te laten en de stelling die overblijft absurd noemen. Geen manier van discussieren wat mij betreft. Je gaat de verkeerde kant op Kevin, daar doe ik niet aan mee...


Er hangt gewoon een vleugje negativisme rond jouw antwoorden of stellingen hier. Dat heb je als je aan 't discussieren bent...  knipoog

Citaat van: Sulcatatata op Vandaag om 08:58:56
 Deze opmerking heb ik in de haast geschreven, ik moest weg en kon 'm niet meer wijzigen... Hij was wat ongenuanceerd.


Dan is even zwijgen misschien ook een optie ?
Ook Nico heeft blijkbaar niet verder gelezen dan z'n neus lang is...  sdfg

Gelogd
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #86 Gepost op: 29 Januari 2011, 14:30:36 »

Ik verdraai je argumenten niet. Ik accentueer de dingen waar ik niet mee akkoord ben, sterker nog, die ik volledig absurd vind.
Tja, zo ken ik er ook wel een paar; zal ik ook e.e.a. accentueren door woorden weg te laten en de stelling die overblijft absurd noemen. Geen manier van discussieren wat mij betreft. Je gaat de verkeerde kant op Kevin, daar doe ik niet aan mee...


Er hangt gewoon een vleugje negativisme rond jouw antwoorden of stellingen hier. Dat heb je als je aan 't discussieren bent...  knipoog
Waar heb ik woorden weggelaten? Durf een kat toch eens een kat te noemen in plaats van in het rond te schieten.
Uiteraard is het wel grappig dat je selectief antwoord op mijn vragen. Ook wel eens 'rond de pot draaien' genoemd.

De stelling was duidelijk Marcel, je vind dat hobbyisten die nakweek verkopen om de hobby een deel financieëel dragelijker te maken simpel weg 'minder' hobbyisten. Dat heb je toch gezegd? Of wacht; dan is de term hobbyist minder van toepassing? Wil je het zo stellen?
Beken nu toch kleur, en probeer je stelling niet te verbloemen achteraf door te zeggen dat ik de verkeerde kant op ga.  afvragend...

Ik ken nochtans mensen die met een positief realisme kunnen discussiëren, het zal wel aan mij liggen.  Onbeslist

Hoe erg ik het ook vind, liever dat mijn nakweek slecht terecht komt dan een dier dat uit het wild gevangen is.

Deze mening mag misschien heel scherp zijn, maar ze bevat veel waarheid, waar ik me wel bij aansluit!
« Laatste verandering: 29 Januari 2011, 14:42:55 door MeTaLerke » Gelogd

Sulcatatata
Centrochelys sulcata
****
Offline

Netherlands Netherlands

Berichten: 807



« Antwoord #87 Gepost op: 29 Januari 2011, 17:57:40 »

Waar heb ik woorden weggelaten? Durf een kat toch eens een kat te noemen in plaats van in het rond te schieten.
Uiteraard is het wel grappig dat je selectief antwoord op mijn vragen. Ook wel eens 'rond de pot draaien' genoemd.
Ik ben duidelijk genoeg geweest, daarom krijg ik ook reacties. Als je mijn mening niet uit mijn teksten kan filteren is het jammer, maar niet anders. Ik ga verder geen antwoord meer geven en geen verantwoording afleggen. Jij zoomt in op individuele woorden en niet op de hele zin of de context en gaat me achteraf 'pakken' omdat ik die individuele woorden heb geschreven. Dat is manipulatie van mijn tekst en dus van de discussie. Ik heb geen zin me op woorden te laten vangen als degene met wie ik discussieer om welke reden dan ook, laten we het houden op het feit dat jij belg en ik nederlander ben, niet in staat is om het geheel te begrijpen.

Ik ken nochtans mensen die met een positief realisme kunnen discussiëren, het zal wel aan mij liggen.  Onbeslist
Ik denk, jouw manier van discussieren (en het niet begrijpen van mij in dit geval) volgend, dat dat alleen mensen zijn die dezelfde mening hebben als jij.  Onbeslist

Goed Kevin, en nu wil ik graag dat je het respecteert dat ik geen antwoord geef op de vragen die je gesteld hebt. Net zoals je eerder schreef dat ik dat ook van anderen moest respecteren.  knipoog

p.s. voor wat het waard is; ik heb in de poll 'ja' gestemd... fluiten
Gelogd
KevinVH
crewmember
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 3494


"We called him Tortoise because he taught us."


WWW
« Antwoord #88 Gepost op: 29 Januari 2011, 18:03:27 »


Goed Kevin, en nu wil ik graag dat je het respecteert dat ik geen antwoord geef op de vragen die je gesteld hebt. Net zoals je eerder schreef dat ik dat ook van anderen moest respecteren.  knipoog

Geen probleem, al vind ik het flauw dat je het op een 'Nederland-België' schuift, maar dat is uiteraard jouw keuze.
En dat met mij niet te discussiëren valt, de pot verwijt de ketel dan maar?  Knipoog
Gelogd

kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #89 Gepost op: 29 Januari 2011, 18:32:02 »

Een beetje vraag-aanbod gericht kijken lijkt me als kweker erg belangrijk.
Hier heb ik totaal geen zicht over, ga zelden of nooit bvb op marktpl. kijken, zelfs (volgens sommigen) "veredelde" verkoopsites als terraristiblabla interesseren me eigenlijk niet.
Nakweek gaat hier al drie jaar weg zonder adverteren, ik doe dus niks zolang er geen vraag komt...om een of andere reden blijkt dit zelfs beter te werken dan wel adverteren.
Wat is trouwens representatief voor "vraag en aanbod" ?
Ik denk dat je iedereen wel 'voor', maar niet 'in' de kop kan kijken; een foute inschatting van de intenties van een koper/verkoper kan altijd gemaakt worden natuurlijk. Dat risico loop je sowieso, of je nu op MP, via een forum of via een winkel koopt/verkoopt. Daarom vind ik dat verkoop via MP of een andere verkoopsite óók prima kan mits je een beetje mensen en dierenkennis hebt, wat (kritische) vragen durft te stellen en daar conclusies uit durft te trekken.
Kan ik een dik boek over schrijven....intenties van een koper , heb best wat over voor de formule waarmee je dit kan aflezen...zodra je nakweek hebt kom je hier vanzelf wel achter.
Er zijn er welgeteld een dertig-veertigtal op deze aardbol waarvan ik absolute zekerheid heb (99%) dat de dieren er goed zouden terecht komen. Dit betreft mensen die ik jaren ken en waarvan ik de collectie en huisvesting al IRL gezien heb. internet Heb dus mijn bedenkingen tegenover wereldvreemde magisters die zichzelf boven anderen verheven ondanks ze enkel van ergens online bekend zijn.

Ken evengoed verschillende goedbedoelende liefhebbers die dachten zekerheid te hebben dat hun dieren ergens definitief terecht kwamen, die later op dit standpunt moesten terugkomen tot hun grote teleurstelling .
Enkele recente voorbeelden, naast het feit dat een groot deel van de dieren hier herplaatst al niet meer in bezit is van degene waarvan ik het dubbel van de overdracht in bezit heb  knipoog :
Kwam hier een homo sapien over de vloer die haast tot tranen toe bewogen werd na overdracht van 2 carbonaria's met voorafgaande vragenlijst via email, 3 maanden later stonden de dieren op een verkoopsite, vraagprijs was 200% van wat deze had neergeteld. (moet je ook inzage hebben wbt financiële draagkracht bij overdracht ? )
Eveneens vorig jaar meegemaakt, een meisje die na maandenlange mailwissel en wachttijd hier langskwam en zo gepassioneerd was dat ze plat op haar buik in de zavel ging liggen bij de volwassen sulcata's, ik dacht even aan een tent opzetten om te overnachten gezien ze niet van de dieren bleek weg te slaan. Goed, twee weken na overdracht van een eenjarige sulcata kreeg ik foto's toegestuurd van het dier samen met de hond in de mand...ondanks alle adviezen liep het dier ook in huis en tuin rond.
Na alle keren dat je het deksel op je neus krijgt sta je voor een dilemma, je zet het van je af en gaat gewoon door met het idee en de hoop dat sommige dieren wel goed terecht komen, of zet je standpunt "kweken om de markt te voorzien van nakweek" aan de kant en laat het over aan anderen ?
Ga je dan op zoek naar bronnen waar alle dieren vandaan komen aangeboden in winkels besef je dat het standpunt "begin bij je zelf" weinig zinvol is.
Vele kleintjes maken een groot zei de matroos en deed een plasje in de zee, niet beseffende dat het water sneller verdampt dan men het kan aanvoeren.
Nu, vrijwel geen enkele sulcatahatchling hier geboren komt nog in NL/BE terecht, de dieren in 2009 geboren bvb zijn vorig jaar grotendeels na medische keuring geëxporteerd naar Indonesie, daar krijgen ze een verblijf van enkele hectaren die we hier in ons overbevolkte land nooit kunnen bieden. De vraag naar honderden jonge sulcata's staat nog steeds open, van niet kwijt geraken is wat mij betreft dus nog lang geen sprake, mede omdat ik de dieren pas na een jaar wegdoe heb ik er ook niet veel meer aan over, dus vanuit financieel standpunt kan de kweek best komen te vervallen. Het betreft eigenlijk een ruilhandel.
« Laatste verandering: 29 Januari 2011, 19:37:59 door kurtlippens » Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
4 Juni 2024, 15:12:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 409
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 300
Totaal: 300
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.045 seconden met 27 queries.