Hallo,
ik zag gisteren bij toeval dat er allemaal kleine ( snelle ) beige beestjes door mijn terrarium struinen.... En zelfs heerlijk over mijn kolenbrander lopen...
Wij zijn zelf een aantal dagen weggeweest en heb de buurvrouw het diertje laten verzorgen... bij terugkomst wilde ik even haar schild goed bekijken en zag toen wat bewegen....
Ik ben er achter dat er inmiddels nog meer leeft in de bak, want na even wroeten kwam ik ook grijzige beestjes tegen die springen.... Wat mij is verteld dat dit springstaartjes zijn? en kunnen deze geen kwaad voor mijn schildpad?
ik ga er eigenlijk vanuit dat de gele beestjes ook geen kwaad kunnen, maar wil het toch graag even checken bij jullie....
Ze zijn dus miniscuul klein, erg moeiljk vast te leggen op een foto, redelijk rond van model, lopen alleen en zitten voornamelijk tussen de bark en de turf... Mijn bodem bestaat uit een laag turg gemengd met cocoapeat en daarover een laagje bark.
Het voedsel krijgt Evy voornamelijk op een soort schoteltje, maar weet natuurlijk niet goed wat de buurvrouw gedaan heeft....
Nu lees ik ook veel over mijt.... Als dit mijt is, wat kan ik er dan aan doen en is dit schadelijk voor mijn dier?
Ik zal straks even wat foto's proberen te plaatsen, als ze scherp worden....
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen....
Groeten Ilona