we hebben een deksel op de bak die om de pompen loopt maar we hebben ook het onderste stuk van het plantje afgeknipt!
dus er kan niks meer gebeuren.
skip zit steeds bij de pomp??? we hebben de pomp nu ook al wat verder naar voren gezet zodat ie zeker niet vast kan komen te zitten.
Alle vissen leven nog
hij laat ze tot nu toe helemaal met rust.
Hij lijkt nog niet echt te eten. vanaaf gaan we pier worm proberen. die moest toch klein geknipt worden?
Morgen avond gaan we skip wegen. en dan over een maandje nog een keer.
ook vroeg ik me nog af geven jullie extra kalk aan de dieren.? en zo ja hoe want als je het in het water gooit valt het er toch meteen weer af??
gr femke!
Eten zal hij / zij echt wel doen. 't Is echter een klein schuw diertje, die zal je niet meteen vlak voor de ruit uitgebreid gaan zien dineren
Bij mij moest 1 dier trouwens de eerste maanden helemaal niets weten van drijvend voer ( kattenbrokken ).
Levende pissebedden en regenwormen waren daarentegen wèl zeer geliefd.
Het is inderdaad handig om een worm in portie-formaat aan te bieden. Dat eet wat makkelijker voor zo'n kleintje.
Als je hem / haar zíet eten, zou ik persoonlijk het wegen voorlopig lekker achterwege laten.
Het diertje moet wennen en heeft relatieve rust nodig. Álle handelingen met het diertje brengen stress met zich mee.
Dus: Liefst niets veranderen aan de bak; zorgen dat er genoeg schuilplaatsen zijn waarbij het diertje zich vooral ook aan het zicht van nieuwsgierige observators kan onttrekken (minder leuk voor jullie op dit moment, maar des te beter voor de gemoedsrust van het dier).
Er is meer kalk dan alleen het poeder hè
Goede calciumbronnen:Pissebedden (beter verhouding calcium : fosfor ga je niet vinden)
Huisjeslakken (even pletten, je schildpad doet de rest
)
Sepia (blijft een paar dagen drijven, maar zakt uiteindelijk naar de bodem... hier knagen ze er fanatiek aan)