Hello,
heb na lange tijd hier gewoon mee te lezen eindleijk eens tijd gemaakt om mezelf fatsoenlijk voor te stellen. Ook moest ik het posten van foto's nog onder de knie krijgen (zie oefentopic foto's
)
Ik heb zelf dus al zo'n 9 jaar schildpadden. De eerste 6 jaar enkel waterschildpadden. Deze zitten nu buiten in een kleine vijver enkel en alleen voor hen en komen tijdens zonnig weer zoals hier vandaag alweer boven.
Drie jaar geleden moest ik zorgen voor de landschildpad van een vriend die in het buitenland zijn thesis ging schrijven en toen kwam ook de liefde voor landschildpadden. Mijn testudo marginata is momenteel 1.5 jaar oud en heb enkele weken geleden nog 2 andere bij gehaald. Ondanks het verschil in grootte (8.2 t.ov. 4.3 cm) heeft dit geen enkel probleem. De grote die zijn hele leven al alleen zat is zelfs ietwat schuwer van de kleintjes dan omgekeerd.
Ze zitten momenteel in een tweedehands terrarium van 1m op 0.5m. Heb nog een ander tweedehandsterrarium staan van 1.6 meter op 0.5 meter. Hier zou ik graag een tweetal nakweek stigmochelys pardalis in huisvestigen indien ik er aan kan geraken.
Hieronder nog tweetal foto's, 1 totaal overzicht en 1 van de drie schildpadden samen