Ik dacht laat ik een bouwverslag bijhouden van m'n nieuwe aquarium, of eigenlijk Ninja d'r nieuwe aquarium.
Even Ninja voorstellen:
Ninja is (vermoedelijk) een vrouwtje, Kinosternon Cruentatum, ze is nu 5 jaar oud en 10cm groot. Het aquarium wat we indertijd gekocht hebben past net niet mooi in de nis waar het nu staat. zit geen zandeiland in.
Eigenlijk is het, het allemaal net niet.
Dus na veel meten, opnieuw meten, denken, tekenen, nogmaals na meten heb ik verschillende offertes aangevraagd en uiteindelijk bij Aquaria van Wolferen een nieuw aquarium gekocht, van 111 bij 47 en 45 hoog. Met 2 doorvoeren zodat het aquarium strak tegen de muur kan staan.
Inmiddels ben ik voorzichtig begonnen met het maken van de achterwand en het eiland.
Ik heb een 3D printer, en ben bezig met het maken van filter in en uit laat.
Dit is een prototype van de inlaat, ik heb radius en straal door elkaar gehaald, dus het is wat te groot.
op het moment van schrijven staat de printer het 3e prototype te printen. En als dit goed is en past ga ik het printen in ongekleurd ABS fillament. Is niet giftig voor dieren en niet poreus.
Ik heb 4 ip-camera's welke ik in het aquarium weg ga werken. Net als 4 temperatuur sensors.
Het is een project waar ik mijzelf 2 maanden voor gegeven heb. In de komende weken zal ik proberen zoveel mogelijk updates te plaatsen