Hans Materman
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Gepost op: 26 Februari 2016, 11:35:12 » |
Mijn schildpadden zijn nu alweer 2 weken uit de winterslaap gekomen door een kapotte koelkast . Waarbij ik merkte dat ze behoorlijk lichter waren geworden vergeleken met de vorige winterslaap . Hetgeen mijn schuld is omdat ik de kokosvezel te droog heb gehouden . Ze zijn nu weer op het goede gewicht .
|
Het is zoals het is
|
|
|
Hans Materman
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Maart 2016, 12:56:21 » |
Zie hier het grut .
|
Het is zoals het is
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 10 Maart 2016, 15:13:16 » |
Ze zien er mooi uit!
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
Hans Materman
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 10 Maart 2016, 21:51:14 » |
Uiteraard , bij mij in de buitenbak en nu even in de binnenbak krijgen ze hoofdzakelijk onkruiden met nu aangevuld met andijvie , witlof , klein beetje paksoi en sepia en eierschalen . En de binnenbak word ook voldoende vochtig gehouden , en dat alles volgens jou aanwijzingen .
|
Het is zoals het is
|
|
|
Hans Materman
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 12 Maart 2016, 10:44:58 » |
Ik heb ze van de zijkant gefotografeerd en nu zie ik dat de eerste 2 heel glad zijn en de andere 2 licht gebobbeld zijn . Daar zal ik even meer op moeten letten .
|
Het is zoals het is
|
|
|
Norma
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
"Don't be a hare, it's cool to be a tortoise!"
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 12 Maart 2016, 12:13:10 » |
Mooie dieren Hans! Dat 'gebobbelde' valt wel mee. Gewoon het substraat wat vochtiger houden, zeker in de winterslaapkoelkast.
|
Houder van land- en waterschildpadden. Redactielid Ned/Belgische Schildpadden Vereniging (NBSV) - Trionyx
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 14 Maart 2016, 10:49:56 » |
valt reuze mee. Zolang het schild hoog gewelfd blijft dan is er niets aan de hand. Hier heeft de 1 het ook wat meer dan de ander....
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
Hans Materman
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 14 Maart 2016, 20:00:02 » |
Het is wel opvallend dat de eerste 2 die ik bij Arnaud vandaan heb er geen last van hebben en het tweede stel wel . Die overigens ook bij Arnaud vandaan kwamen . Maar dat zal wel toeval zijn .
|
Het is zoals het is
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 17 Maart 2016, 21:17:47 » |
Het is wel opvallend dat de eerste 2 die ik bij Arnaud vandaan heb er geen last van hebben en het tweede stel wel . Die overigens ook bij Arnaud vandaan kwamen . Maar dat zal wel toeval zijn .
Ik denk ook wel toeval....... Wat ook kan is dat in een groepje er altijd verschillend ontstaan omdat individuele dieren verschillende keuze maken in het verblijf, sommige graven zich weinig in waardoor wat droger een ander eet wat meer dan de ander..... Er is natuurlijk wat concurrentie onder se lamp, bij de eet bak en ook in het vochtige schuilhok
|
|
|
|
Hans Materman
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 3 April 2016, 19:11:01 » |
|
Het is zoals het is
|
|
|
Norma
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 3 April 2016, 19:38:00 » |
Wauw Hans dat ziet er weer lekker uit! Ik ben hier de planten uit de grond aan het kijken in het nieuwe schildpaddenverblijf....
|
Houder van land- en waterschildpadden. Redactielid Ned/Belgische Schildpadden Vereniging (NBSV) - Trionyx
|
|
|
Hans Materman
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 4 April 2016, 04:55:51 » |
Er zijn al planten waar ik een omheining om moet zetten willen ze nog een kans krijgen om uit te groeien .
|
Het is zoals het is
|
|
|
Norma
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 6 April 2016, 23:36:31 » |
Er zijn al planten waar ik een omheining om moet zetten willen ze nog een kans krijgen om uit te groeien .
Hans deze handige tip kwam ik ergens tegen. Rond de opkomende plantjes een plastic pot of emmer zonder bodem zetten, dan kunnen de happers er niet bij!
|
|
|
|
Hans Materman
Centrochelys sulcata
Netherlands
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 7 April 2016, 22:17:09 » |
Dat is een goed idee , dank je Norma .
|
Het is zoals het is
|
|
|
NicWill
Algemene moderator
Belgium
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 8 April 2016, 14:37:08 » |
Met een stukje regenpijp, kort of lang, naar gelang de grootte van de knagers gaat het ook prima !!
|
|
|
|
|