gizmo
|
|
« Gepost op: 9 Maart 2011, 07:58:08 » |
Heb hier een Testudo hermanni (onder soort niet bekend) deze heb ik opgevangen. Deze Heeft tijd lang samen met baardagagamen gezetten en nooit de juiste voeding gehad. Het dier is hier door niet juist gegroeit. Het is een opvang dier ,die ik graag herplaats, bij iemand met ervaring. Ga dit diertje ook niet, zomaar aan een willig keurig persoon af geven. Het diertje is gratis over te nemen met papieren. Alleen voor de juiste persoon, die verstand heeft en enkele jaren ervaring met landschildpadden.
Dus ken je iemand of weet je iemand, die al langere tijd deze soort bezit,zou ik graag contact met die betreffende persoon op nemen.
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #1 Gepost op: 9 Maart 2011, 12:29:52 » |
Even ter verduidelijking: Is het dier gechipt, dan kan het citesdocument dit dier blijven vergezellen, zo niet dan moet er een nieuw overdrachtsformulier worden aangevraagd.
|
|
|
|
thomas
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #2 Gepost op: 9 Maart 2011, 15:06:59 » |
heb je foto's van de schildpad? ik vroeg me af hoe erg "misgroeit" het diertje is.
|
|
|
|
halk
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #3 Gepost op: 9 Maart 2011, 15:48:42 » |
heb je foto's van de schildpad? ik vroeg me af hoe erg "misgroeit" het diertje is.
en foto is ook handig om de ondersoort te bepalen. dat maakt de herplaatsing vast makkelijker
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #4 Gepost op: 9 Maart 2011, 17:23:39 » |
foto's zal ik zo snel mogelijk plaatsen. chippen is toch van af een bepaalde grote? zit er nog verschil tussen regels/regelementen uit mensen van nederland en belgen, die eventueel het dier willen/zouden opvangen?? is natuurlijk ook belangrijk.
|
|
|
|
gizmo
|
|
« Antwoord #5 Gepost op: 9 Maart 2011, 17:24:41 » |
platter dan normaal, kleiner en bulterig. zo even kort uitgelegt.
|
|
|
|
Droef
Stigmochelys pardalis
Netherlands
Me zoon...met Sulcata ei..
|
|
« Antwoord #6 Gepost op: 9 Maart 2011, 18:19:52 » |
Er hoeft geen nieuw cites te worden aangevraagd, is voor meerdere overdrachten geldig, alleen als het dier gechipt word moet het terug gezonden worden en dan krijg je een nieuwe op naam. Dit ter onduidelijk heid te voorkomen. Even ter verduidelijking: Is het dier gechipt, dan kan het citesdocument dit dier blijven vergezellen, zo niet dan moet er een nieuw overdrachtsformulier worden aangevraagd.
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #7 Gepost op: 9 Maart 2011, 19:02:29 » |
Heeft er iemand een idee of baardegamen drager kunnen zijn van herpes?
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #8 Gepost op: 9 Maart 2011, 19:12:32 » |
Er hoeft geen nieuw cites te worden aangevraagd, is voor meerdere overdrachten geldig, alleen als het dier gechipt word moet het terug gezonden worden en dan krijg je een nieuwe op naam. Dit ter onduidelijk heid te voorkomen. Even ter verduidelijking: Is het dier gechipt, dan kan het citesdocument dit dier blijven vergezellen, zo niet dan moet er een nieuw overdrachtsformulier worden aangevraagd.
Zover ik weet is een is een cites document geldig voor een éénmalige overdracht
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #9 Gepost op: 9 Maart 2011, 19:14:27 » |
Er hoeft geen nieuw cites te worden aangevraagd, is voor meerdere overdrachten geldig, alleen als het dier gechipt word moet het terug gezonden worden en dan krijg je een nieuwe op naam. Dit ter onduidelijk heid te voorkomen.
Volgens mij klopt dat niet. Bij een overdracht van de ene naar de andere persoon moet volgens mij een nieuw document worden aangevraagd. Voor de zekerheid kun je dat bij Rob Verhoeks navragen.
|
|
|
|
marion
|
|
« Antwoord #10 Gepost op: 9 Maart 2011, 19:15:23 » |
In ned en belgie gelden idd andere wetten.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #11 Gepost op: 9 Maart 2011, 19:29:32 » |
zit er nog verschil tussen regels/regelementen uit mensen van nederland en belgen, die eventueel het dier willen/zouden opvangen?? is natuurlijk ook belangrijk.
Kijk eens onder "bijzondere voorwaarden" op het certificaat, als daar volgende vermeld staat : Dit certificaat is enkel geldig op het Nederlands grondgebied en voor éénmalige overdracht naar een ander EU-land Als dat er staat is er geen probleem.
|
|
|
|
Droef
Stigmochelys pardalis
Netherlands
Me zoon...met Sulcata ei..
|
|
« Antwoord #12 Gepost op: 9 Maart 2011, 19:37:11 » |
Als je bvb een schildpad op de beurs koop staat de meestal de naam van de kwekerser op en als jij hem koop hoef je niks meer te doen, je zou hem gelijk door kunnen verkopen.
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #13 Gepost op: 9 Maart 2011, 19:54:21 » |
zit er nog verschil tussen regels/regelementen uit mensen van nederland en belgen, die eventueel het dier willen/zouden opvangen?? is natuurlijk ook belangrijk.
Kijk eens onder "bijzondere voorwaarden" op het certificaat, als daar volgende vermeld staat : Dit certificaat is enkel geldig op het Nederlands grondgebied en voor éénmalige overdracht naar een ander EU-land Als dat er staat is er geen probleem. Jawel, want die eenmalige overdracht vindt plaats tussen aanvrager van het EU certificaat (lees kweker) en diegene die dier + certificaat ontvangt (en die kan wonen een ander EU land).
|
1.7.12 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.0 Testudo hermanni hermanni; 1.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri
Netherlands
Ik
|
|
« Antwoord #14 Gepost op: 9 Maart 2011, 19:58:06 » |
Als je bvb een schildpad op de beurs koop staat de meestal de naam van de kwekerser op en als jij hem koop hoef je niks meer te doen, je zou hem gelijk door kunnen verkopen. En de vraag is of dat zomaar mag........wettelijk gezien lijkt mij dit niet de juiste gang van zaken. Ik wil de topicdeelnmers inc. mijzelf er even op wijzen dat hierover discusseren mischien leidt tot verkeerde adviezen en of veronderstellingen. Het is zaak dat men word geattendeerd op de juiste wijze van handelen t.a.v. cites wetgeving en dat men in de 1ste instantie zich to de regelgever moet wenden.
|
|
|
|
|