marion
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Gepost op: 29 Oktober 2010, 20:53:18 » |
Ons terrarium meubel wordt gemaakt door MDVD terrariumbouw. Ik wordt op de hoogte gehouden met foto's van alle fases van de bouw. Ongelooflijk hoe hun service is. Het meubel is nu zo ver dat het al in de grondverf is gezet en de eerste laag is gelakt in de kleur bloesemwit die wij uitgezocht hebben. Het meubel wordt in losse delen gemaakt zodat het te vervoeren is en zodat het de draai naar de huiskamer kan maken. Hierbij wat resultaten.
[verwijderd door de beheerder]
|
|
|
|
|
Tom O.
Centrochelys sulcata

Belgium
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 29 Oktober 2010, 20:57:39 » |
Zal erg mooi worden.  Wat komt erin?
|
0.0.7 Geochelone carbonaria. 2.0.0 Rhinoclemmys pulcherrima incisa.
|
|
|
marion
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 29 Oktober 2010, 21:09:46 » |
Zoals de 3e foto komt de opstelling te staan. In de bovenste komt mijn vrouw kleinmanni, en dit wordt een koppel kleinmanni ( zogauw er een man gevonden is voor me) en 1 uromastyx acanthinura. In de middelste komen mijn 2 vrouwen testudo graeca nabeulensis. En de onderste laag gaat gesplitst worden en daar komen dan 2 nakweekjes graeca nabeulensis van 2008. Dit zijn waarschijnlijk man en vrouw dus daar ga ik een tussenschot in zetten. De maten zijn 1.80-0.75 voor het rechte stuk en het schuine gedeelte is ook 0.75 diep en loopt af. De lengte daarvan is dacht ik 0.75m dus dan hebben de 2 nakweekjes ook nog een aardig terrarium.
|
|
|
|
|
remikiso
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 29 Oktober 2010, 21:44:28 » |
Schitterend Marion!!
|
|
|
|
|
markooij
crewmember

Netherlands
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 29 Oktober 2010, 22:02:52 » |
Heel erg mooi nu al ! Beloofd wat als ingericht gaat worden ! Zijn de bakken groter dan die je had?
|
|
|
|
|
marion
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 29 Oktober 2010, 22:31:58 » |
Ja een stuk langer en dieper. Vroeger was het rechte stuk 0.60m en dat wordt nu 0.75m diep en was 1.40m lang en straks 1.80m dus scheelt wel wat in loopruimte.
|
|
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 29 Oktober 2010, 22:32:46 » |
Dat wordt erg mooi Marion. Hoe groot is jullie huiskamer ?  Hier staan alle wanden ook vol.
|
|
|
|
|
markooij
crewmember

Netherlands
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 29 Oktober 2010, 22:33:54 » |
Hele mooie verbetering dus Geweldig 
|
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium
Centrochelys sulcata
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 29 Oktober 2010, 22:35:31 » |
Gaat prachtig worden Marion . 
|
|
|
|
marion
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 29 Oktober 2010, 22:42:21 » |
Niet zo heel groot Barbara, maar Rene heeft ooit de kelderkast onder de trap al tot terra verbouwd zonder dat het ten koste ging van veel loopruimte en ook tussen de keuken en huiskamer heeft hij in een muur een terra gebouwd. Ook dat koste geen loopruimte. Maar dit meubel dus wel ja. Ik had nog geprobeerd of ik tot 0.90m diepte mocht gaan maar zover kreeg ik mijn mannetje toch niet. Onze huiskamer is 9-5m maar dan moet er nog een kleine keuken vanaf. 
|
|
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 30 Oktober 2010, 02:14:07 » |
Onze kamer is 5x4 en gelukkig heb ik nu de schildpaddenflat van Sonja want ik heb 5 aqua's en 5 terra's Er kan echt niets meer bij  Ik ben eigelijk heel benieuwd hoe je het gaat neerzetten en hoe dat eruit gaat zien 
|
|
|
|
|
marion
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 30 Oktober 2010, 17:31:53 » |
Ik ga het neerzetten zoals op de 3e foto. Dus de 3 terra's op elkaar tegen een blinde muur, en de 2 lagen met het schuine stuk komen dan voor het raam. Zo stond het nu ook al, alleen hadden we toen 2 lagen.
|
|
|
|
|
marion
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 1 November 2010, 08:18:55 » |
Ik zal straks foto's maken van hoe het meubel er bij staat, want als het klaar is moet alles strak op elkaar staan. Dan zal ik foto's maken van ingerichte terraria.
|
|
|
|
|
Kenneth
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 1 November 2010, 09:47:26 » |
Hele strakke verblijven Marion, erg mooi. De opstelling die je had was al netjes en professioneel uitziend; dit is een nette upgrade. Buiten het feit dat het voor de eigenaar altijd leuk is om dergelijke grotere nieuwe verblijven helemaal up-and-running te maken, zullen de dieren er straks een flink stukje wandelruimte bij krijgen; top!
|
1.2.0 Testudo hermanni boettgeri 0.1.0 Kinosternon baurii
|
|
|
marion
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 1 November 2010, 12:05:43 » |
Dat is zeker, best wel war loopruimte erbij. We moeten wel een koerier met een bakwagen inhuren want de stukken zijn niet in een gewone auto of busje te vervoeren. En het zou zonde zijn als het al beschadigd. Ik heb een koerier uit tilburg gevonden die voor ons wil rijden. Er kan dan ook iemand van ons mee rijden, dus super geregeld. De bouwer belde net om door te geven dat hij nog wacht op de schuifprofielen en op het aluminium. Het zal dus eind volgende week worden voordat we het kunnen gaan halen. Streefdatum was 1 december, dus dat is heel netjes.
|
|
|
|
|
|