Arnaud
Dipsochelys dussumieri

Moldova, Republic of
|
 |
« Gepost op: 3 September 2010, 20:00:23 » |
Na 58 dagen bij 31.5-32.0 graden celsius geboren. 100%........  Duidelijk verschillend t.o.v. boettgeri en hercegovinensis....
|
2.6.2 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.3 Testudo hermanni hermanni; 0.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
KevinVH
crewmember

Belgium
“We called him Tortoise because he taught us.”
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 3 September 2010, 20:02:18 » |
Heel opmerkelijke kleuren Arnaud!
En inderdaad wel een verschil met de andere ondersoorten.
|
"I want to do my part to a better world, but murder is illegal!"
|
|
|
markooij
crewmember

Netherlands
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 3 September 2010, 20:02:49 » |
Gefeliciteerd ! Hebben je nieuwe aanwinsten nu al voor nakweek gezorgd ? Wanneer zijn de eieren gelegd vlak nadat je ze had ?
|
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri

Moldova, Republic of
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 3 September 2010, 21:19:05 » |
Gefeliciteerd ! Hebben je nieuwe aanwinsten nu al voor nakweek gezorgd ? Wanneer zijn de eieren gelegd vlak nadat je ze had ?
Ik keek er wel van op !! Zo'n 2 weken na aankomst werden de eieren afgezet. De dieren waren wat onrustig maar dat wijtte ik eerder aan de verhuizing.
|
2.6.2 Testudo hermanni hercegovinensis; 1.2.3 Testudo hermanni hermanni; 0.0.1 Astrochelys radiata 'plastica'
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri

Moldova, Republic of
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 3 September 2010, 21:20:41 » |
Heel opmerkelijke kleuren Arnaud!
En inderdaad wel een verschil met de andere ondersoorten.
Ik zal binnenkort eens de jonge dieren van de verschillende soorten naast elkaar fotograferen. Boven en onderanzicht......
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri

Moldova, Republic of
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 8 December 2010, 17:44:17 » |
update !! 
|
|
|
|
markooij
crewmember

Netherlands
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 8 December 2010, 17:45:39 » |
Tekening is mooi geworden ! Groei gaat ook mooi zo te zien ?
|
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri

Moldova, Republic of
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 8 December 2010, 17:57:04 » |
Tekening is mooi geworden ! Groei gaat ook mooi zo te zien ?
De groei gaat prima. Hopelijk groeien ze glad op. Wat verschillen ze qua kleur en bouw t.o.v. hercegovinensis en boettgeri. Zelfs het gedrag is anders
|
|
|
|
markooij
crewmember

Netherlands
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 8 December 2010, 18:00:50 » |
Gedrag ook? Kleuren zijn wat intenser heb ik het idee.
|
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri

Moldova, Republic of
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 8 December 2010, 18:06:20 » |
Gedrag ook? Kleuren zijn wat intenser heb ik het idee.
. Ze verschuilen zich veel meer en ze zijn ook wat defensiever. Bij hanteren worstelen ze zich los, ze blazen en ze zijn wat schrikachtiger. Ik hoop dat ze op hun ouders gan lijken. Die zijn erg contrast rijk
|
|
|
|
« Laatste verandering: 8 December 2010, 18:19:54 door Arnaud »
|
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium
Centrochelys sulcata
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 8 December 2010, 21:56:07 » |
Verschil is toch merkbaar, mooier dan Testudo hermanni boettgeri vind ik. 
|
|
|
|
ands
Dipsochelys dussumieri

Belgium
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 9 December 2010, 10:46:13 » |
Ik zal er waarschijnlijk straal over gekeken hebben. Maar van waar in Frankrijk zijn de ouderdieren juist afkomstig? Hoe gaat dat dan met de citespapieren?
@ Arnaud, ben jij geëmigreerd naar Frankrijk (zie vlaggetje in je zijbalk bij profiel)?
|
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri

Moldova, Republic of
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 9 December 2010, 11:52:07 » |
Ik zal er waarschijnlijk straal over gekeken hebben. Maar van waar in Frankrijk zijn de ouderdieren juist afkomstig? Hoe gaat dat dan met de citespapieren?
@ Arnaud, ben jij geëmigreerd naar Frankrijk (zie vlaggetje in je zijbalk bij profiel)?
De ouderdieren zijn nakweek dieren (Oostenrijk) en de herkomst van hun voorrouders is plane des Maures zuid Frankrijk. met cites gaat het gewoonweg hetzelfde als bij de rest van het testudo genus. Ik ben niet geemigreerd, ik vertegenwoordig een tijdje het herkomstland van sommige van mijn dieren......
|
|
|
|
NicWill
Algemene moderator

Belgium
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 9 December 2010, 12:02:10 » |
ze zijn ook wat defensiever. Bij hanteren worstelen ze zich los, ze blazen en ze zijn wat schrikachtiger.
Typisch Fransen...  Flauw grapje, maar klopt inderdaad =kon ze een paar keer in het Massif des Maures bekijken en ze bleken stukken feller van karakter dan de boettgeri's in voormalig jougoslavië .
|
|
|
|
|
Arnaud
Dipsochelys dussumieri

Moldova, Republic of
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 10 December 2010, 18:28:30 » |
ze zijn ook wat defensiever. Bij hanteren worstelen ze zich los, ze blazen en ze zijn wat schrikachtiger.
Typisch Fransen...  Flauw grapje, maar klopt inderdaad =kon ze een paar keer in het Massif des Maures bekijken en ze bleken stukken feller van karakter dan de boettgeri's in voormalig jougoslavië . Kijk eens aan  Bevestiging van mjn waarnemingen. Altijd handig om informatie te krijgen van mensen die ze daadwerkelijk in het wild hebben mogen aanschouwen 
|
|
|
|
« Laatste verandering: 10 December 2010, 18:55:18 door Arnaud »
|
|
|
|
|
|