Hallo mede-schildpadden-fans!
Ik heb een standaard terrarium, zo eentje van 50x100x50 (lxbxh in cm) met 2 fittingen. Ik had er 1 warmte lamp in (de Sun glo basking spot lamp tight beam, warmte en uv-a 75 watt) en 1 keer per week ging er een uv-b lamp aan (de Repri glo 10.0 uv-b 13 w). Nu heb ik inmiddels begrepen dat deze lampen eigenlijk helemaal niet voldoen aan de maatstaven die gelden voor Grieken (die van mij worden volgende maan 1 jaar).
Ik voel me nogal stom dat ik hier niet eerder achter ben gekomen maar beter nu mijn leven (en die van Schild en Pad) met 2 2Solar RaptorUVB HQI lamp 70 Watt Spot die ik bij reptielenlampen.nl heb aangeschaft. Hun advies is gewoon elke dag deze 2 aanzetten voor voldoende warmte en uv-straling.
Iemand ervaring met deze lampen? Zijn deze idd goed voor mijn terrarium? En zijn 2 stuks nodig?
Ik vind ze trouwens wel schikbarend duur! Althans, een vervangende lamp niet maar deze (met elektronisch voorscakel apparaat, whatever that means) wel! Ik heb ze nog niet ontvangen maar wil graag jullie mening over het nut van deze lampen.
Uiteraard is alleen het beste goed genoeg voor Schild en Pad (

) dus er komen sowieso goede lampen.