mras
Chelonoidis carbonaria

Netherlands
|
 |
« Gepost op: 13 Juli 2010, 23:01:25 » |
wij gaan een deze dagen als alle spullen binnen zijn een buiten verblijf bouwen voor onze rambo zie ook de topic: ons griekje eet slecht. in grote lijnen weten we wel wat we gaan doen, en hoe, alleen is ons nog steeds niet duidelijk, hoe diep we naar beneden moeten graven ,en af te bakenen, de een doet het met tegels, de andere met hout, [geniet onze voorkeur] gaas??? hier heb ik mn bedenkingen over want stel dat hij onder de grond vast zit met zn nageltjes aan het gaas? hoe groot is de kans dat hij zo diep gaat graven ? hij gaat zn winterslaap gewoon binnen doen zoals hij gewent is. dus in het najaar gaat hij weer naar binnen. de tuin bestaat nu alleen uit klinkers[ in het verblijf halen we ze eruit] bij de buuren is het ook betegeld [we bouwen het langs de schutting in de hoek van de tuin] aan de andere kant van de schutting loopt een voet pad. moet er niet aan denken dat we alles over hoop moeten halen, om rambo te zoeken... maar nogmaals, hoe groot is de kans dat hij zich zo diep in graaft?  ? als hij optijd weer naar binnen gaat
|
|
|
|
|
marion
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 13 Juli 2010, 23:15:35 » |
Waarom haal je de tegels dan weg in het verblijf? Ik zou de tegels laten liggen en daarop een verblijf maken van een zandbak of iets anders. Daarin een laag zand en je kunt evt nog schildpaddenzaad inzaaien zodat ze lekker door het gras en de bloemen kunnen kruipen.
|
|
|
|
|
mras
Chelonoidis carbonaria

Netherlands
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 13 Juli 2010, 23:46:52 » |
waar wij aan denken is: kan het regen water dan wel weg?
|
|
|
|
|
mras
Chelonoidis carbonaria

Netherlands
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 13 Juli 2010, 23:56:08 » |
het is de bedoeling dat de helft van het verblijf, komt een grasmat kant en klaar, en ja daar gaan we nog genoeg op zaaien, denk alleen dat dat pas volgend jaar word
|
|
|
|
|
mras
Chelonoidis carbonaria

Netherlands
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 14 Juli 2010, 00:04:04 » |
schilpaddenzaad sorry, marion? maar waar heb je het over? waar kan ik dat halen?
|
|
|
|
|
|
|
mras
Chelonoidis carbonaria

Netherlands
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 15 Juli 2010, 15:48:46 » |
bedankt  maar nu nog een vraag?het nacht hokje is niet zo heel groot 50cm hoog, eigenlijk genoeg voor 1 schildpad. we willen er een warmtelamp in hangen voor de koude dagen. [een gewone 40 watt lamp] denk dat een 60 watt te heet word in die ruimte. we zoeken ons scheel naar een armatuur voor buiten waar maar 1 bolletje in kan. we willen het boven in aan de zijkant vastmaken, een soort spot idee dat je kan richten. wie weet waar ik dat kan bestellen?  ? help?
|
|
|
|
|
NicWill
Algemene moderator

Belgium
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 15 Juli 2010, 22:01:34 » |
Een verwarmingskabeltje vastmaken tegen het plafond zou ook kunnen.
|
|
|
|
|
mras
Chelonoidis carbonaria

Netherlands
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 22 Juli 2010, 17:05:57 » |
het is zo goed als klaar, met  nog wat kleine aanpassingen  wij zijn blij dat we dit hebben kunnen doen voor hem, mede door jullie kritiek op eerdere huisvesting, en de tips om het wel goed te doen  dank jullie wel 
|
|
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 22 Juli 2010, 17:13:44 » |
Zo heee, wat hebben jullie je best gedaan voor Rambo  Wat een luxe voor een schildpad!! Echt heel mooi  Nog een paar planten om onder te schuilen (bij gebrek aan huisjes  ) Echt eer van je werk
|
|
|
|
|
halk
Stigmochelys pardalis

Netherlands
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 22 Juli 2010, 17:41:54 » |
mooi geworden, ik zou niet weten waar je dat kan bestellen maar het lijkt mij wel te verkrijgen bij elke bouwmarkt.
|
|
|
|
|
D-magic
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 22 Juli 2010, 18:15:53 » |
Ziet er heel mooi uit hoor  Ben je niet bang dat de schildpadden via het op zijn zij liggende bloempotje toch over de rand kunnen klimmen? Ik zou wel even het substraat even wat aanduwen zodat het het wat steviger is en veerkrachtiger, mochten de dieren op hun rug vallen dan hebben ze meer kans om weer terug te kunnen draaien en ook de spieren van de schildpadden worden minder sterk als ze een hele tijd op een zachte ondergrond lopen.
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri 2.3 Geochelone Elegans 0.1.3 Indotestudo Elongata
|
|
|
mras
Chelonoidis carbonaria

Netherlands
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 22 Juli 2010, 18:26:50 » |
nee, want het bloempotje is niet zo diep ingegraven, en hij had al moeite met over de drempel klimmen, om binnen in het huis te komen toen hij nog los liep
|
|
|
|
|
|
D-magic
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 22 Juli 2010, 18:45:19 » |
nee, want het bloempotje is niet zo diep ingegraven, en hij had al moeite met over de drempel klimmen, om binnen in het huis te komen toen hij nog los liep
Vergeet alleen niet dat schildpadden goed kunnen klimmen en zich waarschijnlijk wel redelijk vast kunnen zetten met hun nageltjes 
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri 2.3 Geochelone Elegans 0.1.3 Indotestudo Elongata
|
|
|
mras
Chelonoidis carbonaria

Netherlands
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 22 Juli 2010, 19:08:51 » |
ik weet waar je het over heb... heb wat foto,s gezien hier... op dit moment is rambo gewoon high van de indrukken die zn nieuwe verblijf aan hem geven. je heb vast wel gelezen hoe we hem eerst hadden zitten. topic: ons griekje eet heel slecht. onder voeding:landschilpadden. zodra wij merken, dat er iets niet goed gaat omdat hij te ondernemend word, nemen we maatregelen.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 22 Juli 2010, 19:19:52 door mras »
|
|
|
|
|
|