markooij
crewmember

Netherlands
|
 |
« Gepost op: 2 Juli 2010, 21:21:09 » |
Eerst een ijs koude winter nu een ontzettend hete zomer, het is ook nooit goed. Wat ik mij af vroeg is hoe jullie de warmte enigszins op niveau houden ?
|
|
|
|
|
turtle lover
Dipsochelys dussumieri

Belgium
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 2 Juli 2010, 21:23:53 » |
vandaag een heerlijke 35° gehaald voor het onweer losbarste. Maar in mijn kamerterarium bleef het mooi 30° is echt fris daarbinnen. Maar alles loopt toch buiten hier met zo'n weer. Dus ik moet er nietveel achter zien. Is ook gemakkelijk niet veel werk en veel genot ervan nu.
|
|
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 2 Juli 2010, 21:31:56 » |
Hier was het ook zo'n 35 graden. Ik sproei 's morgens vroeg en 's avonds bij de Grieken. De grote Trachemys vinden het heerlijk. Het water van de kleintjes hou ik angstvallig in de gaten. Helaas was ik de bak met de appelslakken vergeten en die zijn overleden. De guppen hebben het erg moeilijk en ik denk erover ze morgen in de grote vijver te doen. Heb ik vorig jaar ook gedaan, in het najaar had ik er een paar honderd.
|
|
|
|
|
|
D-magic
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 2 Juli 2010, 22:18:26 » |
Hier was het vandaag 37 graden in de tuin, waar dus ook de grieken zitten. Die hebben zich overdag niet laten zien.
Die kwamen vanavond wel weer eten maar pas rond een uur of 21:30.
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri 2.3 Geochelone Elegans 0.1.3 Indotestudo Elongata
|
|
|
|
Razorclaw
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 2 Juli 2010, 22:45:32 » |
Hier "genieten" de landkaartschildpadden met volle teugen van het weer... Ik hoop dat ze spoedig eieren gaan leggen.
|
|
|
|
Adriaan Verhelle
Stigmochelys pardalis

Belgium
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 3 Juli 2010, 14:41:05 » |
Zolang de dieren schaduwplekken hebben hoef je je geen zorgen te maken over de temperatuur. In zo'n weer kunnen ze zeker niet te koud hebben en zullen ze zelf wel geregeld de schaduw opzoeken om af te koelen
|
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium
Centrochelys sulcata
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 3 Juli 2010, 21:55:24 » |
Hier gaan de lampen vanzelf uit als de kamertemperatuur boven de 30°C uitkomt ... voor de dieren die dan niet buiten zitten. De carbonaria's hadden een topdag vandaag met die zachte regen en hoge temperaturen, werkte serieus op de paringsdrift blijkbaar. 
|
|
|
|
johnH
Centrochelys sulcata

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 5 Juli 2010, 16:19:53 » |
Hier was het ook zo'n 35 graden. Ik sproei 's morgens vroeg en 's avonds bij de Grieken. De grote Trachemys vinden het heerlijk. Het water van de kleintjes hou ik angstvallig in de gaten. Helaas was ik de bak met de appelslakken vergeten en die zijn overleden. De guppen hebben het erg moeilijk en ik denk erover ze morgen in de grote vijver te doen. Heb ik vorig jaar ook gedaan, in het najaar had ik er een paar honderd.
Gaat dat bij jou goed, guppen in de vijver?
|
1.1.1 Geochelone elegans 0.0.1 Chinemys reevesii 0.0.2 Kinosternon baurii 1.2.2 Trachemys scripta scripta
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 5 Juli 2010, 16:23:53 » |
Ja, als een trein.Gooi er een paar in en aan het eind van de zomer heb je er honderden. Alleen in de zomer dan. Zie ze in de herfst maar maar eens te vangen. Ze zijn heel snel en mij is het niet allemaal gelukt. Dan vriezen ze dood.
|
|
|
|
|
johnH
Centrochelys sulcata

|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 5 Juli 2010, 16:31:55 » |
Nee dat snap ik, zijn niet winterhard natuurlijk. Ik heb er een stuk of 5 in zitten nu, niet bijzonder veel. Komt wel hoop ik haha 
|
1.1.1 Geochelone elegans 0.0.1 Chinemys reevesii 0.0.2 Kinosternon baurii 1.2.2 Trachemys scripta scripta
|
|
|
markooij
crewmember

Netherlands
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 5 Juli 2010, 18:51:06 » |
Je vangt ze met een schepnet neem ik aan dan uit je vijver? Welke kleur heeft het net ervan?
|
|
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 5 Juli 2010, 20:42:32 » |
Donker grijs bijna zwart. Ze hebben goede schuilplekken
|
|
|
|
|
markooij
crewmember

Netherlands
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 5 Juli 2010, 21:10:20 » |
Donker grijs bijna zwart. Ze hebben goede schuilplekken
Ik gebruikte vroeger een schepnet welke een wit net had. de vissen gaan hier boven zwemmen omdat ze dan denken dat het verlicht is. Misschien kan je dat eens proberen als je er meer wilt vangen.
|
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium
Centrochelys sulcata
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 5 Juli 2010, 21:11:16 » |
On topic nu 
|
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 8 Juli 2010, 16:57:49 » |
Nu met de warmte, loopt de spijsvertering van de schildpadden sneller. Mijn waterschildpadden hebben echt scheurhonger. Als ik ze voer lijkt mijn vijver wel een golfslagbad. Geven jullie ze nu ook meer of vaker? Ik zit nog steeds op mijn schema van eens in de 3 dagen
|
|
|
|
|
|