Dagelijks heen en weer versjouwen is inderdaad een minder geschikte optie.
Begrijp je bezorgdheid volkomen, maar je zult versteld staan hoe zelfstandig en veerkrachtig je jonge diertjes zijn.
Zorg in het buitenverblijf (niet zijnde het nachthokje) ook voor voldoende schuilmogelijkheden.
Als de diertjes zich makkelijk aan het zicht kunnen onttrekken, dan zullen ze zich veel zekerder voelen en minder schuw gedragen. Daarentegen zit het in de aard van de jonge diertjes om zich veel te verschuilen.
Wees dus niet ongerust als je je kleintjes mogelijk 1 tot meerdere dagen niet ziet.. da's volkomen normaal.
Indien je zorgt dat er een ondiep schaaltje met water in het verblijf staat en de diertjes dagelijks de beschikking hebben over vers (gevarieerd !!) voedsel, dan komt het allemaal goed. Als ze honger hebben, dan zullen ze absoluut gaan eten... Ze zullen zich niet verhongeren.
Dat je ze misschien niet zíet eten, betekent ook niet dat ze dat niet doen... het zijn kleine diertjes, die al voldoende hebben aan kleine porties.
Als je ze 1x per 2 of 4 weken eventjes weegt, dan kun je daarmee heel goed de ontwikkeling / groei monitoren...
Enne.. volgend jaar al meteen naar 5 meter x 1.20 meter ??.... Bijzonder royaal, maar op zich nog niet nodig. Zoals Markooij ook schets... hier kunnen ze zeker een paar jaartjes in blijven hoor

Groter verblijf is natuurlijk perfect... maar een relatief kleiner verblijf is makkelijker controleerbaar

Succes weer

Mbt Wim zijn uitspraak over de winterslaap heb ik mijn bedenkingen. Denk dat het daar nog te vroeg voor is.. niet het feit om ze aankomende winter al in winterslaap te laten gaan, dát zou ik zeker doen.
Maar het buitenverblijf (incl schuilhok) is net nieuw.. je weet niet wat de temperatuurswaarden in het schuilhok gaan zijn tijdens de winter... Wellicht is het handig om die waarden eerst te meten en daarna te concluderen of het geschikt is voor de winterslaap?