Hallo allen,
Ik heb hier al heel veel gouden regels mogen ontvangen, simpel door mezelf voor te stellen en te lezen.
Als mijn geluk meezit heb ik morgen post, maar we zijn vandaag ook al wat gaan winkelen.
Zo hebben we nu:
Aquarium 80x45x50 (het water kan echter maar maximum 30cm hoog, deze draait nu al een klein weekje met de huidige filter en we zijn tevreden. Hoewel het momenteel enkel mouse matten zijn. )
Verwarming 25 watt (hebben nieuwe op komst)
Buitenfilter
30 kg rivierzand
lavastenen groot/klein
blauwe keien
1 zakje stenen
1 plastieke "grasmatje"
driftwood
4x mannelijke guppy's
2x corydoras
Als ons geluk meezit ontvangen we morgen via de post:
het gepast filtermateriaal
verwarming (100watt, vorige was maar 25 watt, voor kleinere bak)
Terminalia capatta bladeren
We hebben nog geen achterwand echter, het is ook niet prior 1.
Onze volgende prior voor de schildpadden is een combilamp. Helaas zo duur he, dus geef me aub de tijd.
We gebruiken momenteel de zon. Ik heb mooie opzet lampen gezien als bijverlichting, maar dan ook weer zo duur. Ik heb wel T5 lampen in bezit, niet spatwaterbestendig echter.
Gelukkig is de motivatie er om aan de slag te gaan. Morgenvroeg spoel ik het rivierzand, dan werken, dan weekend

.
Toch heb ik al een vraag betreft het filteren.
Ik zou graag een voorfilter hebben om de grootste troep in op te vangen. De bloembak-filter lijkt me hiervoor ideaal.
Dat maken zal geen probleem vormen. Echter zijn bepaalde zaken me wel nieuw.
De filter graag uit het zicht, beide. Dus ik moet het water van het aquarium inblazen/zuigen in de voorfilter.
Dan moet mijn buitenfilter het water uit de voorfilter zuigen om het zo terug in het aquarium te stuwen.
Mijn vraag is dan nu: Hoe doe ik dat zonder dat de boel gaat overlopen?
Hartelijke groeten!