Om een lang verhaal kort te maken is het gewoon k** en hopen dat hij net buiten het gebied valt!!!
Lijkt me inderdaad niet echt leuk als je mooie bomen hebt die gerooid moeten worden omdat ze in een risicozone staan. Ik help je duimen...
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, alleen dan met Pumbaa. In 1996 kreeg ik Pumbaa, een hangbuikzwijn van een paar weken, als huisdier. Geweldig huisdier!!! Ik heb hem, mede omdat ik vanwege mijn islamitische buren geen risico's wilde lopen, netjes aangemeld bij het Ministerie van Lanbbouw, Natuurbeheer en Visserij. Ik was dus geregistreerd en kreeg een bedrijfs (ISB)nummer. Je bent in Nl namelijk meldingsplichtig alhoewel je tot , als ik het goed heb, 7 dieren als hobbyboer gezien wordt en wel vrijgesteld bent van bepaalde onderzoeken... Tijdens de varkenspestuitbraak in 1997/1998 kwam de 'ruimgrens' gevaarlijk dichtbij. Gelukkig viel mijn woonplaats net goed en kon ik Pumbaa houden!
Na het overlijden van Pumbaa (vorig jaar) kon hij trouwens 'gewoon' gecremeerd worden bij een dierencrematorium; hij was op dat moment niet meer geregistreerd.
Sorry, ik zie nu dat het wel erg offtopic gaat...