|
|
markooij
crewmember

Netherlands
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 23 December 2009, 07:37:05 » |
Ik heb niet dezelfde maar wel soortgelijke combinatie verpakking aan mijn dieren gegeven. Alles werd opgegeten behalve groenvoer en zwartemugge larve die erin zaten.
Ikzelf doe 1 blokje per dag bevroren in water en zo verspreid het van bovenaf in het aquarium.
|
|
|
|
|
remikiso
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 23 December 2009, 09:36:49 » |
Zwarte muggenlarven aten ze hier ook niet. Het groenvoer had ik nog niet geprobeerd dus dat heeft dan geen zin om te geven. Het is wel een variatie menu. Uiteraard zijn verse dingen beter maar als het niet te vangen is in de winter. Wat ik al gegeven heb van dat menu aten ze in ieder geval wel op.
|
|
|
|
|
markooij
crewmember

Netherlands
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 23 December 2009, 09:39:41 » |
Dat is mooi toch. Ingevroren zal best aardig in de buurt komen van vers. Muggelarve geef ik liever niet vers  Een keer gedaan en heb het geweten, slapeloze nachten ervan gehad 
|
|
|
|
|
Hansm
Algemene moderator

Netherlands
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 23 December 2009, 09:39:49 » |
Ik vindt dat je moet oppassen met bevroren voedsel geven bij reptielen, zelf zou ik dit nooit doen, al het voer wat ik geef wordt goed en lang ontdooid. Altijd heb ik geleerd dat reptielen niet tegen bevroren voedsel kunnen in tegenstelling tot zoogdieren en wordt bevroren voedsel aan reptielen ivm verkouden/longonsteking gebracht. Ook groen uit de ijskast leg ik een nacht van te voren erbuiten om op kamer temp te komen.
|
|
|
|
markooij
crewmember

Netherlands
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 23 December 2009, 09:41:27 » |
Hier geef ik het voordat de lampen aangaan. Voordat deze aangaan en de dieren actief zijn is het voedsel ontdooid.
|
|
|
|
|
remikiso
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 23 December 2009, 09:42:36 » |
Die snapte ik inderdaad ook niet Hans. Ik laat het inderdaad zelf wel ontdooien. Enige nadeel hiervan is dat het dan in tientallen stukjes uit elkaar valt. Het is dan geen blokje meer zeg maar. Maar goed, als ze honger hebben dan zoeken ze wel. En bij de aquariumwinkel kan ik nog steeds aan wormen komen dus dat geef ik ook wel. Ze komen denk ik niets tekort.
|
|
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 23 December 2009, 11:43:32 » |
Goh, met zo iets degelijks heb ik van de week in mijn handen gestaan maar omdat er niet opstond wat er in zat en de man van de dierenwinkel er ook niet achter kon komen, heb ik het maar weer terug gelegd. Voorlopig heb ik zelf nog genoeg ingevroren oa. huisjes slakken (dozen vol) Ik geef geen bevroren spullen. Dit is echt niet goed voor hun maag. Ik denk dat de fabrikant niet weet hoe gulzig schildpadden zijn en dat hij denkt dat het de tijd heeft om te ontdooien.
|
|
|
|
|
Hansm
Algemene moderator

Netherlands
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 23 December 2009, 12:00:23 » |
Gaat goed he Barbara bevroren huisjesslakken, ik ben nu ook aan de wintervoorraad begonnen uit de vriezer. Elk jaar spannend of ik genoeg heb tot het voorjaar 
|
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 23 December 2009, 12:39:17 » |
Ze zijn er gek op. Ik ben blij dat ze bevroren zijn. Dan doe ik ze bevroren tussen een theedoek en sla ze plat. Daarna ontdooien en eten maar. Ze doen er een moord voor. Zelfs mijn kieskeurige flavootjes 
|
|
|
|
|
Hansm
Algemene moderator

Netherlands
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 23 December 2009, 13:24:35 » |
Een (oude) note kraker werkt ook goede en geeft weinig rotzooi.
|
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 23 December 2009, 14:11:35 » |
Ja maar ik heb ook kleintjes voor de baby's en die passen daar niet tussen 
|
|
|
|
|
remikiso
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 23 December 2009, 16:29:05 » |
Volgend jaar ga ik ze echt verzamelen. Vriezen jullie dan ook alles in zoals regenwormen en pissebedden of alleen de slakken?
|
|
|
|
|
Hansm
Algemene moderator

Netherlands
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 23 December 2009, 17:06:08 » |
Huisslak en naaktslak vries je makkelijk in en ontdooid zijn ze ook niet vies geworden. Heb wel andere insekten geprobeerd maar die worden vies bij ontdooien. Regenworm en pissebedden heb ik nog niet geprobeerd, pissebedden werkt denk ik mischien wel, das best goed idee 
|
|
|
|
remikiso
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 10 Januari 2010, 10:18:46 » |
Vandaag rode en witte muggenlarven gegeven. Ze zijn er hier niet weg van. Is dit bij jullie waterschildpadden ook zo? Of komt het omdat die van mij druppelschildpadden zijn? Zou toch eigenlijk niets uit moeten maken? Gisteren gekookte kip gegeven en dat ging er wel in. Natuurlijk ook de wormen worden goed gegeten. De kleinste van de twee wat minder dan de grotere. Ook geef ik kalkoenhart wat ze de ene keer wel goed eten en de andere keer ook weer niet. Zou het aan het jaargetijde liggen?
|
|
|
|
|
|