KevinVH
crewmember

Belgium
“We called him Tortoise because he taught us.”
|
 |
« Gepost op: 26 September 2009, 21:06:32 » |
Gaat er iemand naar Naturaria (Antwerpen) morgen? Ik ga alvast een kijkje nemen. (amper 15m rijden!)
|
"I want to do my part to a better world, but murder is illegal!"
|
|
|
metalsweetness
Geochelone elegans

|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 26 September 2009, 21:28:04 » |
Ik ga ook een kijkje nemen 
|
1.1.2 Eurotestudo hermanni boetgerri 0.0.5 Chelonoidis carbonaria 0.1.0 Testudo graeca ibera 0.0.2 Sternotherus carinatus 0.0.1 Trachemys scripta scripta 0.0.1 Trachemys scripta troostii
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 26 September 2009, 23:49:13 » |
Wat is Naturalia??
|
|
|
|
|
snapingmata
Dipsochelys dussumieri

Belgium
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 27 September 2009, 08:37:51 » |
|
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 27 September 2009, 12:01:31 » |
Dankje Bart,iets om over na te denken voor volgend jaar. Nu te ver en te kort dag
|
|
|
|
|
snapingmata
Dipsochelys dussumieri

Belgium
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 27 September 2009, 14:00:50 » |
Er was wel veel volk en 1 minor man rijker 
|
Op sommige vragen kunnen we beter geen antwoord hebben, soms is ervaring veel beter.
|
|
|
KevinVH
crewmember

Belgium
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 27 September 2009, 14:07:41 » |
Enkel voor schildpadden hoef je het zeker niet te doen, wij zijn vooral geweest om 'accessoires' te kopen.
Wat er zaten van schildpadden;
Sternotherus carinatus, odoratus, minor minor. Kinosternon bauri, cruentatum, postinguinale Macroclemys temminckii, Chelydra serpentina, ... Malaclemys terrapin Chersina angulata Geochelone platynota Psammobates oculifer Chelus fimbriatus
en dan de 'gewone' soorten, Eurotestudo, Testudo graeca sspp, Chelonoidis carbonaria, Stigmochelys pardalis (claimde dat hij een of andere 'nieuwe' ondersoort verkocht), Trachemys, ...
|
|
|
|
KevinVH
crewmember

Belgium
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 27 September 2009, 14:08:52 » |
Er was wel veel volk en 1 minor man rijker  Diegene bij la ferme tropical? Was wel een mooi exemplaar! Ik ben niet op u gebotst, daarentegen wel op Stoopken!
|
|
|
|
Hansm
Algemene moderator

Netherlands
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 27 September 2009, 17:02:00 » |
Veel bijzondere soorten weer, vooral deze 3 Chersina angulata, Geochelone platynota, Psammobates oculifer
|
|
|
|
elke
Stigmochelys pardalis

Wees de verandering die je in de wereld wilt zien.
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 27 September 2009, 17:13:52 » |
Geen lieve kleine dipsotjes ? Pfff die zijn blijkbaar niet meer te vinden...
|
"Kostbaar is wijsheid die door ervaring wordt verkregen." (R.Ascham geleerde/schrijver) "Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen." (K. Gibran tekenaar/schrijver)
|
|
|
snapingmata
Dipsochelys dussumieri

Belgium
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 27 September 2009, 18:03:39 » |
Er was wel veel volk en 1 minor man rijker  Diegene bij la ferme tropical? Was wel een mooi exemplaar! Ik ben niet op u gebotst, daarentegen wel op Stoopken! Het was die of de Chelydra serpentina osceola 
|
|
|
|
snapingmata
Dipsochelys dussumieri

Belgium
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 27 September 2009, 18:15:20 » |
Het was die of de Chelydra serpentina osceola  niet alle 2 ?  Nee , die beurs was een maand te vroeg , mijn kelder is nog niet klaar . 
|
|
|
|
|
D-magic
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 27 September 2009, 18:50:59 » |
Veel bijzondere soorten weer, vooral deze 3 Chersina angulata, Geochelone platynota, Psammobates oculifer
Dat dacht ik dus ook al Hans. Deze 3 staan overigens ook op hun website.
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri 2.3 Geochelone Elegans 0.1.3 Indotestudo Elongata
|
|
|
NicWill
Algemene moderator

Belgium
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 27 September 2009, 19:43:59 » |
Héél bijzondere soorten...>en HEEL bijzondere prijzen ook !! 
|
|
|
|
|
ishirra
Stigmochelys pardalis

|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 27 September 2009, 19:56:41 » |
Ben er ook geweest, indrukwekkend allemaal. Vond de prijzen van enkele schildpadden redelijk sappig zoals we hier zeggen. Er was er eentje bij die sulcatas meehad en die stonden daar ocharme in zo'n klein plastic doosje waar ze bij de beenhouwer een kilo gehakt in doen... Heb een doos Pre-Alpin Testudo Baby meegebracht. Ik ga een keertje kijken of m'n Sulcata dit lust, het is een kieskeurig ding hoor!
Niet schildpad gerelateerd: Heb ook EINDELIJK een vrouwelijke dwergbaardagame gevonden en meegebracht. Was wel duurder dan de mannelijke versie maar goed, nu heb ik eindelijk een koppeltje en kan ik beginnen streven naar nakweek (als ik er nog vind gaan er nog 1 of 2 vrouwtjes bijkomen). Heb met een kweker staan praten en die zei dat het niet makkelijk is om met dwergbaardjes nakweek te bekomen, ze leggen maar 1 - 2 eieren per legsel en ze sterven meestal af of worden met afwijkingen geboren. We gaan ons best doen!
|
0.1.2 Trachemys Scripta Troosti 0.0.3 Stigmochelys Pardalis 0.0.2 Centrochelys Sulcata 0.0.2 Geochelone Elegans
|
|
|
|