ishirra
Stigmochelys pardalis

|
 |
« Gepost op: 14 Juni 2009, 22:31:57 » |
Dit is waarschijnlijk een hele domme vraag maar ik wil ze toch stellen.  Wat word er eigelijk bedoeld als m'n hier op het forum praat van je schildpad tartaar geven? Ik dacht eerst dat het een soort van gehakt is maar ben hier niet helemaal zeker van. Zou het graag weten voor ik m'n schildpadden iets verkeerds te eten geef.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 15 Juni 2009, 09:38:55 door Skip »
|
|
0.1.2 Trachemys Scripta Troosti 0.0.3 Stigmochelys Pardalis 0.0.2 Centrochelys Sulcata 0.0.2 Geochelone Elegans
|
|
|
Hansm
Algemene moderator

Netherlands
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 14 Juni 2009, 22:39:13 » |
Tartaar is gehakte biefstuk, zou dit zelf niet speciaal geven ben meer voor insekten, wormen, slakken enzv. Maar tartaar is bv makkelijk om aan je waterschildpadden een keer extra toevoegingen te geven, bv zoiets als carmix,sporavit dit kneed je er makkelijk doorheen en in kleine stukjes eten ze het makkelijk op maar niet iets wat je vaak moet geven echt beperken.
|
|
|
|
ishirra
Stigmochelys pardalis

|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 14 Juni 2009, 23:46:47 » |
Dus dan was ik toch juist. Wou gewoon zekerheid, dacht dat er misschien nog vanalles anders tussen gemixt moest worden. Kan mss een ideetje zijn om calcium poeder aan m'n waterschildpadden te voederen, aangezien ze de sepia liever gebruiken om hun bak te decoreren...
|
0.1.2 Trachemys Scripta Troosti 0.0.3 Stigmochelys Pardalis 0.0.2 Centrochelys Sulcata 0.0.2 Geochelone Elegans
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 14 Juni 2009, 23:52:58 » |
Tartaar doen ze hier een moord voor maar ik gebruik het alleen zoals Hans zegt om de dieren iets extra's naar binnen te krijgen. De Waterschildpadden en mijn Cuora .ik snij dan groente heel fijn en carmix erdoor. Dit doe ik eens in de zoveel tijd.Ik heb het in een ijsblokjeslaatje in kleine stukjes ingevroren.
|
|
|
|
|
ishirra
Stigmochelys pardalis

|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 15 Juni 2009, 00:31:43 » |
En nog een vraagje, wie heeft die geeuw smiley bij m'n eerste post er eigelijk bijgezet? Als het teveel is dat ik vragen stel....
|
|
|
|
KevinVH
crewmember

Belgium
“We called him Tortoise because he taught us.”
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 15 Juni 2009, 08:05:08 » |
En nog een vraagje, wie heeft die geeuw smiley bij m'n eerste post er eigelijk bijgezet? Als het teveel is dat ik vragen stel....
Ik denk dat je dat zelf gedaan hebt, aangezien er onder je post niet staat: 'gewijzigd door.....'
|
"I want to do my part to a better world, but murder is illegal!"
|
|
|
Hansm
Algemene moderator

Netherlands
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 15 Juni 2009, 08:32:09 » |
Ik denk dat je dat zelf gedaan hebt, aangezien er onder je post niet staat: 'gewijzigd door.....' Ja alleen het mod.team kan posten wijzigen, maar gaan zeker geen smilies bij teksten plaatsen en inderdaad zou er dan "'gewijzigd door......"' verschijnen.
|
|
|
|
Skip
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 15 Juni 2009, 09:39:34 » |
Smiley weggehaald! Waarschijnlijk had je er per ongeluk op geklikt 
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium
Centrochelys sulcata
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 15 Juni 2009, 12:21:35 » |
Het was een smiley uit bijlage [meer] Deze bijlage word gedownload, soms duurt het even voor de smilies gaan "bewegen" en plaats je er zo onbewust eentje die de bedoeling niet was.....
|
|
|
|
ishirra
Stigmochelys pardalis

|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 15 Juni 2009, 18:32:28 » |
Half slapen en de maandelijkse stress (alle vrouwen weten wel waarom  ) doen me een beetje doorslaan denk ik. Sorry voor m'n nogal furieuze reactie, waarschijnlijk had ik misklikt. Ik kon m'n post niet veranderen, daarom dat ik het vreemd vond. Nogmaals sorry!
|
|
|
|
curt
Geochelone elegans

|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 10 November 2009, 20:55:58 » |
Ah,nu weet ik ineens ook wat jullie met tartaar bedoelen vroeg me dat ook al een tijdje af. Tartaar bij ons is iets heel anders,kun je in het frituur krijgen en is bijna gewoon pure mayonaise met nog van alles bijgemengd. Dus dat zullen we maar niet geven zeker of ze zullen zeker vetrolletjes krijgen,en een pure caloriebom worden 
|
|
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 10 November 2009, 21:01:26 » |
Ja, je staat erniet bij stil dat sommige woorden iets heel anders betekent,
Tartaar is hier gemalen biefstuk
|
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium
Centrochelys sulcata
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 11 November 2009, 10:00:42 » |
Heb ook lang moeten zoeken wat gedoeld word met 'tartaar'  Hier is gemalen biefstuk 'gehakt' 
|
|
|
|
ands
Dipsochelys dussumieri

Belgium
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 11 November 2009, 10:27:23 » |
Heb ook lang moeten zoeken wat gedoeld word met 'tartaar'  Hier is gemalen biefstuk 'gehakt'  o filet americain pur Gehakt is veel vettiger en bestaat meestal uit een combinatie met varken, kalf, lam, rund. Ook kippengehakt.
|
|
|
|
|
Hansm
Algemene moderator

Netherlands
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 11 November 2009, 10:35:10 » |
Nouja hoe het ook genoemd wordt, zo gezond of goed is het niet om te geven aan je schildpad, alleen handig om iets van medicijnen in te verstoppen en zo toe te dienen vindt ik.
|
|
|
|
|