Laat het nu juist de kuikens zijn die "dankzij" o.a de reptielenwereld niet voor niks gestorven zijn.
Het betreft immers in vrijwel alle gevallen uitgesorteerde haantjes (legkippen) of kuikens die wat mankeren.
Klopt helemaal, gelukkig is hun korte leven niet voor niets geweest.

Dat maakt voor mij ook meteen het verschil duidelijk tussen (eendags)kuikens en voedermuizen/-ratten/-insecten/-konijnen. De laatste 4 worden (op vivisectiedoeleinden na) voor zover ik weet alleen voor de reptielenwereld gekweekt als reptielenvoer. En als ze dan al zo'n voor hen minimaal doel hebben (doel ik overigens niet op vivisectiedieren!) in het leven, vind ik het helemaal wrang dat ze samen met miljoenen anderen vervolgens ingevroren en wel teruggevlogen moet worden om te worden vernietigd omdat er een (in mijn ogen minieme, slechts 400 besmettingen op hoeveel reptielenhoudersin Amerika en Engeland?) kans bestaat dat iemand salmonella van ze oploopt. Salmonella die, voor zover dezelfde reptielenwereld uitdraagt, notabene niet alleen door carnivore en omnivore maar ook door herbivore reptielen overgedragen kan worden.
Als ik dit soort berichten lees, denk ik; weer een storm in een glas water met grote gevolgen...