Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Gepost op: 8 December 2008, 16:25:36 » |
Zoals jullie weten is Belle ziek geweest. Ze eet maar moeilijk. Nu doet ze een moord voor hondenbrokken uit blik. Als de hond z'n eten krijgt,krijgt zij ook een stukje. Is dit wel goed?
|
|
|
|
|
gorterlies
Stigmochelys pardalis

|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 8 December 2008, 17:01:40 » |
Barbara, geef het dier toch afgespoelde kattebrokken voor seniors. Ik neem altijd whiskas en dan die zakjes. Heb je diverse smaken, dus afwisseling genoeg. Ik voer mijn dieren voor de helft hiermee. Hier zit ook vaak nog groente in. verwerkt. Geen beter voedingsmiddel voor een ziek dier. Zit alles in. Succes, Lies.
|
houder van cuora's enstamboekhouder pelomedusa subrufa
|
|
|
Hansm
Algemene moderator

Netherlands
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 8 December 2008, 17:08:03 » |
Matig als je het elke dag geeft, in iedergeval moet je de jus erafspoelen, ik zou haar gewone dieet aanhouden, hooguit 1 keer in de week deze hondebrokken. Cuora en Terrapene lijken iets op elkaar en ze zijn slim genoeg om verwent te raken en zich maar op 1 soort voedsel te richten, en alleen het lekkere "'willen"' eten. Mogelijk hebben jouw Cuora met de vergroeingen hier hun hele leven al last van gehad en zijn ze ge voerd met alleen wat ze luste het "'lekkere"' en is door deze eenzijdige voeding hun vergroeingen ontstaan. Veel mensen denken dat vergroeingen bultvorming onstaat door verwaarlozing, maar vaak zie je dat het de verwende dieren zijn die kieskeurig eten en alleen hun lievelingskostje krijgen. Dat bedoelde ik ook in je topic over de roodwang, in huis in een aquarium/terrarium moet je zorgvuldig het dieet samenstellen/afwisselen omdat ze niet zelf de keuze kunnen maken.
|
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 8 December 2008, 17:28:17 » |
Lies,dat lust ze niet  Misschien heb ik haar ook wel verpest. Iedere dag is het half uurtje Belle en dan tutten we.Daar bedoel ik mee,aaien,vrijen,voeren,kletsen. Ze krijgen van alles hoor ook de kattenbrokjes Hans ze zijn opgevoed als landschildpad en aten allen banaan.
|
|
|
|
|
Hansm
Algemene moderator

Netherlands
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 8 December 2008, 20:08:17 » |
Weet niet precies wat je bedoeld met als landschildpad gehouden, maar pas met Kurt erover gehad en die gaf mij deze link waar eigenlijk 2 manieren van huisvesten beschreven worden, met en zonder zwem gelegenheid. http://www.studbooks.org/houdbaarheid/Cuora_flavomarginata1.pdf
|
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 8 December 2008, 20:20:40 » |
IK bedoel dat ze groente als hoofdvoer gehad hebben toen ze opgroeien. Dank je,die site heb ik al 
|
|
|
|
|
gorterlies
Stigmochelys pardalis

|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 8 December 2008, 22:41:30 » |
Net zo goed als dat het slecht voor landschildpaDDEN IS OM KATTE7HONDEVOER TE ETEN; HIER ZOUDEN JUIST BIJ DEZE DIEREN DE BULTEN DOOR KOMEN EN DOOR TE WEINIG VOCHT: zO KOMT HET BIJ CUORA#S DOOR TEVEEL GROENTE; DIT ZIJN OMNIVOREN; MAAR MEER GERICHT OP HET CARNIVORE: en banaan is nou echt slecht, dat trekt alle calcium uit het lichaam, dus daar zullen de dieren van jou wel hun bulten/vergroeingen hebben. (sorry voor de hoofdletters maar ik ben te lui om het weer over te tikken)
|
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 9 December 2008, 17:50:19 » |
mijn cuora's eten hier ook lundi en gedroogde vissen,van jbl.verder alle groenvoeding die ze wordt aangeboden gaat ook vlot naar binnen.dit gaat wel om C.amboniensis.
|
schildpaddenopvang.forumup.be
|
|
|
gorterlies
Stigmochelys pardalis

|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 9 December 2008, 22:19:25 » |
Cuora amboinensis is een beetje anders gepoolt. meer waterschildpad. Maar de cuora flavomarginata, galbinifrons en derg. zijn moerasschildpadden. Groente en lundi eten deze haast niet. In de zomer veel dierlijks uit de tuin en in de winter krijgen ze kattevoer en afgewisseld met gelantine-voer. (de schildpaddenpudding) en wat fruit.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium
Centrochelys sulcata
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 10 December 2008, 12:36:08 » |
afgewisseld met gelantine-voer. (de schildpaddenpudding) Lies, welke ingredienten gebruik je zo allemaal voor een schildpaddenpudding ?
|
|
|
|
gorterlies
Stigmochelys pardalis

|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 10 December 2008, 22:52:20 » |
Meestal neem ik een Merlan, een stuk runderhart, fruits de mer, ongepelde scampi's, geraspte wortelen. En dan nog wat ik zoal heb. Maar dit zijn de hoofdbestanddelen. Verder dan nog de supplementen.
|
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 10 December 2008, 23:28:14 » |
Wat is een Merlan?
|
|
|
|
|
gorterlies
Stigmochelys pardalis

|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 11 December 2008, 16:43:47 » |
Een merlan is een vis.
|
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 11 December 2008, 16:55:28 » |
Die haal je gewoon bij de visboer?Ik neem aan met alles erop en eraan? Kun je de pudding ook invriezen?Anders is het denk ik niet rendabel voor mij.
|
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium
Centrochelys sulcata
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 11 December 2008, 21:09:00 » |
Die haal je gewoon bij de visboer?Ik neem aan met alles erop en eraan? Kun je de pudding ook invriezen?Anders is het denk ik niet rendabel voor mij.
Tuurlijk kan je het invriezen, alles klaarmaken met gelatine en in porties verdelen, hier vind je de uitleg: http://schildpaddenforum.net/smf/index.php/topic,4766.0.htmlSchildpaddenpudding is volwaardig en rendabel voer 
|
|
|
|
|