pubelia
Geochelone elegans

|
 |
« Gepost op: 22 Oktober 2006, 15:44:23 » |
Mijn ouders geven af en toe hun rood wangen banaan, is dit goed voor ze? en kan ik ze mijn geelwang ook geven?
|
In het bezit van:
2 trachemys scripta troosi 1 trachemys scripta scripta
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium
Centrochelys sulcata
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 22 Oktober 2006, 16:00:39 » |
Voor landschildpadden is het in elk geval niet goed, vermoedelijk voor waterschildpadden dus ook niet. 1 enkele maal een klein stukje mag wel :wink:
|
|
|
|
Kopad
Stigmochelys pardalis

|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 22 Oktober 2006, 16:29:45 » |
Ik kan je wel zeggen dat mijn geelwang en geelbuik er gek op zijn. Ik geef het heel sporadisch, maar het is dan wel feest voor ze.
|
in het bezit van: 2 chelonoidis denticulata's 1 apalone ferox 1 graptemys quachitensis 2 graptemys pseudogeographica 2 trachemys scripta scripta 1 trachemys scripta troostii
Naast deze grote hobby schrijf ik Mijn andere hobby is motor rijden
|
|
|
waterschildie
Geochelone elegans

|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 20 Augustus 2008, 14:05:31 » |
Kun je ze ook niet appel of salade?
Ik heb het niet gegeven maar had het ergens gelezen
|
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium
Centrochelys sulcata
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 11 September 2008, 22:10:54 » |
Kun je ze ook niet appel of salade?
Ik heb het niet gegeven maar had het ergens gelezen
Kan idd, maar het meest logische is waterplanten zoals bvb waterpest en eendekroos als groenvoer... 
|
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata

|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 18 Oktober 2008, 16:54:31 » |
mijn cuora's krijgen hier wekelijks banaan,roodwangen en geelwangen komen er niet aan
|
schildpaddenopvang.forumup.be
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 18 Oktober 2008, 16:59:32 » |
Mijn Cuore's ook maar alleen om andere groente te verbloemen.Dan sabbelen ze de banaan er af en spugen de groente uit.  Banaan worden ze alleen maar dik van en er zit teveel natrium in.
|
|
|
|
|
cobra
Centrochelys sulcata

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 18 Oktober 2008, 17:10:52 » |
Mijn Cuore's ook maar alleen om andere groente te verbloemen.Dan sabbelen ze de banaan er af en spugen de groente uit.  Banaan worden ze alleen maar dik van en er zit teveel natrium in. daarom krijgen ze het hier maar 1 keer per week
|
schildpaddenopvang.forumup.be
|
|
|
annieka
Centrochelys sulcata

Netherlands
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 18 Oktober 2008, 17:28:50 » |
Voor soorten die in de natuur geen vruchten eten zou ik ook geen vruchten aanbieden, in iedergeval niet als structureel onderdeel van het menu. Heel af en toe als verwennerij zal geen kwaad kunnen.
Alleen mijn prachtaardschildpadden krijgen regelmatig banaan (2x per maand), geprakt met courgette en alfalfa erdoor heen (en kalk en vitaminen natuurlijk).
|
|
|
|
Barbara
Dipsochelys dussumieri

Germany
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 18 Oktober 2008, 19:10:33 » |
Ja,dat bedoel ik ,banaan is goed spul om ze andere dingen naar binnen te krijgen.
|
|
|
|
|
axel17
Geochelone elegans

|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 26 Februari 2009, 11:53:50 » |
Ik geef mijn geelwangen 1 keer per week een klein stukje banaan. Ze eten het graag maar je bak word er vuil van 
|
|
|
|
|
Hansm
Algemene moderator

Netherlands
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 26 Februari 2009, 12:19:20 » |
Als je dit topic goed doorleest, is elke week banaan geven niet aanteraden de vraag is of banaan wel in een natuurlijk dieet voorkomt van geelwangen !!
|
|
|
|
johnH
Centrochelys sulcata

|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 1 April 2009, 21:32:00 » |
Ik heb het een keer proberen te voeren, maar mn geelbuiken eten er sowieso niet van. De sterschildpadden eerst wel, maar nu ook niet meer. De andere schildpadden hebben het nooit gehad
|
1.1.1 Geochelone elegans 0.0.1 Chinemys reevesii 0.0.2 Kinosternon baurii 1.2.2 Trachemys scripta scripta
|
|
|
|
collinke
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 1 April 2009, 21:56:11 » |
hier is nog nooit banaan gegeven, en ook nooit gegeven zal worden. Eender welk fruit zullen onze schildpadden niet krijgen. Reden : schijnt een goede voedingsbodem te zijn voor flagellaten volgens onze kweker van carbo's. Beter voorkomen dan genezen
Daarom nemen we het risico niet... hoewel het best mogelijk is dat in de natuur wel fruit gegeten word... er is voldoende variatie groenten, waardoor ze dit heus niet zullen missen.
Wat dan gebruikt kan worden voor medicatie, is dan tomaat of komkommer in ons geval
wat niet wegneemt dat een ander dit niet mag geven hé
|
We should treat animals as we would wish them to treat us!! 1.1.4 Geochelone elegans ¤ 0.0.5 Chelonoidis Carbonaria ¤ 2.2.0 Eurotestudo Hermanni Hercegovinensis ¤ 0.1.0 Testudo Graeca Ibera ¤ 1.1.0 Emydura Subglobosa ¤ 0.0.3 Malaclemys Terrapin
|
|
|
Hansm
Algemene moderator

Netherlands
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 1 April 2009, 22:00:15 » |
Vindt ook hoor dat iedereen fruit mag geven wat hij wil maar in waterschildpadden dieet hoort het volgens mij niet thuis wil je een beetje de natuurlijke voeding nabootsen.
|
|
|
|
|