1. kan je niet gewoon gras plukken laten drogen en dat in de winter voeren en heeft gras een goede verhouding met vezels en alles.
2. welke goede groenten die schildpadden vaak mogen eten zijn makelijk zelf te kweken?
3. ik heb nu geraspte sepium over hun eten tegen bultvorming verder tegen te gaan is dat goed of moet ik iets anders gebruiken?
4. wat zijn nou egt de gevolgen van bultvorming. k weet al legnood en is dat al zeker dan dat ze legnood krijgen?
hoop dat jullie me kunnen helpen
groetjes sandro
1. Ja, heb ik ervaring mee. Je kan het gebruiken in het hok, of als voer, of als allebei. Bij ons in de buurt maait de gemeente best vaak en al het gras dat ze achterlaten neem ik mee en droog ik in een grote zak in de garage en na een tijdje is het hooi (of stro, weet het verschil eigenlijk....

)
2. Daar heb ik niet veel verstand van, sorry.
3. Ja, dat is goed. Al zal ik ook nog Sporavit en Carmix erbij doen, dat zijn gewoon vitaminen en mineralen, maar misschien gebruik je ook al wat anders.
4. Een van mijn schildpadden heeft bultvorming (Horsfieldii vrouwtje, 21 jaar oud) en alle gevolgen weet ik niet, maar de schildpad kan minder goed lopen (bij mij kon ze vroeger alleen met haar voorpoten lopen, als ik niet snel gehandeld had, ook niet met haar voorpoten en was ze dood gegaan omdat ze dan ingedrukt werd) en natuurlijk dood....