drika
Centrochelys sulcata

|
 |
« Gepost op: 28 Augustus 2007, 11:45:46 » |
wat is het lievelings eten van jullie schildpadden? bij ons zijn het de bloemen van de hibiscus, 
|
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri

Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 28 Augustus 2007, 11:56:34 » |
Bloemen (hibiscus, paardenbloem, klaver) Paardenbloemblad, klaversblad, weegbree, brandnetel en distels. Dit zijn de eerste die worden veroberd.
Verder zijn ze verzot op tomaten.....maar dit krijgen ze zeer gering.
Jarno.
|
|
|
|
|
D-magic
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 28 Augustus 2007, 12:38:33 » |
die van mij zijn helemaal gek op witlof, maar dit krijgen ze niet zo heel veel. mss 2 x in de week max
turksesla eten ze ook heel graag, bij mij zie je ook dat als ik dat ergens onder leg dat ze onder het andere kruipen om dat te pakken.
Weegbree eten ze niet bij mij
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri 2.3 Geochelone Elegans 0.1.3 Indotestudo Elongata
|
|
|
brigitte
Stigmochelys pardalis

|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 28 Augustus 2007, 12:42:52 » |
de bloemen van de paardenbloem zijn favoriet. Taugee, andijvie, klaver en paksoi vinden ze ook lekker. Paprika eten ze nu wel maar is net als witlof niet hun favoriet.
|
|
|
|
|
Mirjam
Stigmochelys pardalis

|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 28 Augustus 2007, 13:16:43 » |
Bij mij ook de bloemen van de paardenbloem. Verder heel graag paksoi, tauge, andijvie en witlof.... De paprika eten ze alleen de gele van, de andere kleuren laten ze liggen 
|
|
|
|
|
|
D-magic
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 28 Augustus 2007, 13:24:57 » |
hmmzz dat is mss een goede tip Mirjam, die van mij laten de rode paprika ook liggen, ze kijken er niet eens naar om
Andijvie eten ze helemaal niet bij mij.
|
0.0.4 Testudo Hermanni Boetgerri 2.3 Geochelone Elegans 0.1.3 Indotestudo Elongata
|
|
|
Mirjam
Stigmochelys pardalis

|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 28 Augustus 2007, 14:11:26 » |
hmmzz dat is mss een goede tip Mirjam, die van mij laten de rode paprika ook liggen, ze kijken er niet eens naar om
Andijvie eten ze helemaal niet bij mij.
De gele is wat zoeter.... Bij mij hebben ze die agrobs niet nodig.... Daar zoeken ze echt het voedsel onderuit. En apart geven is al helemaal geen optie..ze lopen er met een grote boog omheen.
|
|
|
|
|
brigitte
Stigmochelys pardalis

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 28 Augustus 2007, 14:13:08 » |
ik gebruik baby agrobs en die strooi ik over het eten, zo krijgen ze altijd wel iets binnen. Ze zijn er bij mij ook niet dol op.
|
|
|
|
|
|
D-magic
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 28 Augustus 2007, 14:35:42 » |
de eerste paar keer hebben ze idd ook echt niks gegeten van de agrobs en lieten gewoon alles staan, ze aten dus niks als dat er op zat
tegenwoordig strooi ik er ook een klein beetje babyagrobs over heen en dan etenze toch wel wat er op de groente zit, ook al is het niet veel.
|
|
|
|
Mirjam
Stigmochelys pardalis

|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 28 Augustus 2007, 14:38:41 » |
Moet je dat bij volwassen schildpadden ook dagelijks gebruiken??? Zal je eerlijk zeggen dat ik dit spul pas sinds kort in huis heb...ze hebben het nooit gehad, is dus ook vreemd voor ze. Ik vind het zelf ook stinken 
|
|
|
|
|
|
D-magic
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 28 Augustus 2007, 15:03:59 » |
ik weet niet of je dat dagelijks moet gebruiken, het kan natuurlijk wel want het zijn allemaal verschillende soorten kruiden, maar ik vindt het ook wel fijn als ze gewoon wat verse eten krijgen. als je het een aantal maal een beetje over het eten heb gestrooid ( wel eerst wat bevochtigen zodat het niet helemaal droog is ) dan gaan ze het wss wel eten 
|
|
|
|
Monibro
Stigmochelys pardalis

|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 28 Augustus 2007, 15:26:58 » |
 Tanker & Kees zijn gek op Hibiscus bloemen en Clematis bloemen. Ze eten ook graag: Bladeren van de Hibiscus Bladeren & bloemen van de Passiebloem Ananas (krijgen ze eens in de maand) TaughƩ (krijgen ze maar eens per maand) Paprika alle kleuren Witlof Andijvie, Turkse sla, Rucula, Paksoi, Paardebloemblad
|
0.0.2 Geochelone Carbonaria
|
|
|
drika
Centrochelys sulcata

|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 28 Augustus 2007, 16:01:27 » |
hoi monibro, kan je mij zeggen of laten zien wat voor passiebloem dit is want een vriendin van mij heeft er 1 te staan maar weet niet of het de juiste is, 
|
|
|
|
|
Monibro
Stigmochelys pardalis

|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 28 Augustus 2007, 16:19:00 » |
 Het is net onkruid, overal in de tuin (zelfs tussen de tegels onder het afdak) komt het op. Het is ook heel makkelijk te stekken. Een stuk van de steel in het water zetten en een maand later zitten er al wortels aan.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 28 Augustus 2007, 16:21:19 door Monibro »
|
|
0.0.2 Geochelone Carbonaria
|
|
|
drika
Centrochelys sulcata

|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 28 Augustus 2007, 16:31:08 » |
 Het is net onkruid, overal in de tuin (zelfs tussen de tegels onder het afdak) komt het op. Het is ook heel makkelijk te stekken. Een stuk van de steel in het water zetten en een maand later zitten er al wortels aan. bedankt,het is dezelfde als op jou foto,en van het stekken,dat gaan we proberen 
|
|
|
|
|
|