Je watertemperatuur staat veel te hoog
Te hoog?
Ik neem aan dat je bedoeld dat het water veel te laag staat.

Pseudemys scripta scripta
@ Nicwill,
Bedoel je niet
Trachemys Scripta troostii?
@Topicstarter:
Ik raad je aan een ander aquarium te kopen, en dan gelijk een ruime.
De minimale formaat voor 2 volwassen geelbuikschildpadden is 150x50x60cm.
Nu ze nog klein zijn kunnen ze nog wek even een tijdje vooruit met een 100x50x50cm aquarium.
Met je huidige aquarium kun je bijna niks meer, ik zie dat je waterstand niet veel hoger kan zonder het risico dat de schildpadden kunnen ontsnappen, en schildpadden moeten toch echt de mogelijkheid hebben om een flink stuk naar boven te zwemmen, inplaats van staand adem te halen.
En een goeie buitenfilter is inderdaad altijd aan te raden.
Ik adviseer je er een van eheim te nemen, en dan de proffesional series.
Je moet er dan op letten dat de filter minimaal 2 a 3 keer de hoeveelheid liter water in één uur filtert.
Bij een 200 liter aquarium heb je dus een filter nodig die minimaal 400 a 600 liter per uur filtert.
Ik raad je er een aan met nog meer capaciteit voor het geval dat je later een nog groter verblijf koopt dat je je huidige buiten filter kunt gebruiken.
De buitenfilter vul je gewoon met bijgeleverde filter matten, en eventueel bestel je er eheim substraat pro bij voor de biologische werking.
Je hoeft je aquarium dan nooit helemaal schoon te maken, enkel 1 keer in de 2 a 3 weken een deel van het water verversen, 1/3 deel van het water verversen is genoeg.
Dit is zeker niet moeilijk aangezien je gebruik kan maken van hevelen.
Je stop een tuinslang van minimaal 2 meter in je aquarium, en zuigt dan aan de andere uiteinde van de slang, als het goed is zou het water dan gewoon vanzelf leeg moeten lopen.
Je moet wel zorgen dat het aquarium hoger staat dan de grond, als het aquarium namlijk lager staat dan het punt waaraan gezogen wordt dan werkt het hevelen niet.
En waarschijnelijk ga je nog vragen wat voor eiland je wilt als het water zo hoog is.
Daarvoor raad ik je een turtledock aan.
Een turtledock is een drijven plateau die je kan bevestigen met 4 zuignappen, hierdoor kan je de waterhoogte zo hoog als jij wilt doen.
Ook heb ik het idee dat je lamp die je nu hebt niet voldoende is.
Op het eiland moet het zo'n 32 graden zijn, dit kun je halen met een simpel spotje van phillips van 40 a 60 watt.
Naast de warmte lamp heb je ook een uvb lamp nodig, ik raad je er een aan van arcadia 6% uvb, of een van repti glo, zoomed 5.0 uvb.
Deze moet zo'n 20 a 30 cm van het eiland af.
Uvb lampen, en buitenfilters, en filtermateriaal kun je allemaal bestellen op
www.zooplus.nl/Ik zou zeggen kijk eens rond, daar bestel ik namelijk mijn filters en lampen.
Anders even bij reptielenwinkels in de buurt kijken.