Hallo,
Ik zal je vraagjes eens invullen hoe het bij mij zit.
Maar bij mij is het helemaal nog niet in orde en ik moet nog wat aanpassingen doen dit jaar.
aangezien ik nog geen lampen gebruik in mijn buitenverblijf heb ik geantwoord wat ik misschien zo doen
Soort schildpad: Griekse landschildpad (testudo hermani hermani)
Verwarming in nachthok: voorlopig is mijn nachthok een grote tegel op stenen in mijn serre waar veel hooi onderligt
Indien ja, wat voor lamp: (ik zal misschien nog een nachtlamp gebruiken en ik zou dan waarschijnlijk zo'n rode nachtlamp
gebruiken 60W aangezien wij dit licht wel zien maar de schildpadden niet dacht ik)
Op thermostaat of tijdschakelaar: (indien ik een lamp zou gebruiken in mijn buitenverblijf zou ik) tijdschakelaar en misschien later een thermostaat
Bij welke temparatuur / hoelaat slaat deze aan 10-30°C tijdens de dag
Bij welke temparatuur / hoelaat slaat deze uit 10-20°C tijdens de nacht
Verwarming in Serre: mijn serre heeft s'morgens ongeveer 10°C en op het warmste van de dag 30°C en licht is er natuurlijk genoeg
Indien ja, wat voor lamp: misschien een gewone spot om te voorzien van een extra warme plaats
Op thermostaat of tijdschakelaar:
Bij welke temparatuur / hoelaat slaat deze aan 20-30°C tijdens de dag
Bij welke temparatuur / hoelaat slaat deze uit 10-20°C tijdens de nacht
Wordt de temparatuur van het nachthok tijdens de winterslaap nog ondersteunt door een lamp: iemand van het serpentarium zei me dat het niet zo verstandig is om ze buiten hun winterslaap te doen maar als het mogelijk is zou ik misschien ervoor zorgen dat het wel kan vriezen maar niet kouder dan -5°C aan de grond maar ik weet niet of dit verstandig is of niet.
Eventuele opmerkingen: Momenteel is mijn enige aanpassing voor warmte het hebben van een serre. dus dit zijn dingen die ik misschien nog zal toepassen als ik wel nog lampen zou gebruiken. (indien het niet juist is wat ik zeg mag je me gerust verbeteren

)