Ik heb hierbij ook geen papieren ofzo gekregen maar kwam te weten dat je voor deze soort kleiner dan 10cm een voorlopig certificaat moet hebben, hier ga ik dus zometeen achter gaan vragen in de winkel.
Ze moeten elk dier van een CITES certificaat voorzien bij verkoop (wettelijk verplicht!) Zou ik meteen achteraan gaan en
moeten ze ook meteen meegeven .
Daarin 2 bakjes voor water en voedsel, ze hebben voorlopig een TL-lamp maar ik zou wel achter een rode broedlamp gaan.
Ik heb ook een klein houten hutje waar ze onder kunnen graven en slapen, ook heb ik een warmtematje onder het terrarium liggen.
Een rode broedlamp is niet geschikt voor schildpadden, wat je nodig hebt is een gewoon warmtespotje en UVB lamp, eventueel een combinatie van de twee (kwikdamplampen bvb geven warmte
en UVB af)
Het warmtematje kan je eruit halen, bodemverwarming is onnatuurlijk (de dieren zoeken juist de koelte op in de bodem) Bovendien droogt de bodembedekking hiervan sneller uit, wat vooral bij jonge dieren moet vermeden worden.
Toch nog even verder inlezen

, bijkomende vragen, kan je uiteraard kwijt op het forum.
Ik ben vandaag achter het certificaat geweest, ze waren het vergeten
Bodem ga ik inderdaad dikker leggen, had dat al opgemerkt dat het dikker mocht.
Overdag brand de gewone TL lamp en snachts de rode lamp, noemt: nightlight res reptile bulb, had ergens gelezen dat dat bij kleine schildpadjes vereist is en dat dat ook goed is voor de condensering die de nacht nabootst :s
Ben er inderdaad van overtuigd dat ik nog zeer veel moet leren maar aangezien ze opeens voor mijn neus stonden kon ik me niet heel erg voorbereiden, bij deze zijn dus zeker alle tips super handig!
(matjes ligt enkel onder de slaapplaats (nog geen 1/5 van het terrarium), kan het dan kwaad? :s)
In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties!