is ook een mogelijkheid , MAAR ik ga eerst de temperaturen hier bekijken

toch bedankt , als de temperaturen erg tegen vallen zal ik wss wel wachten tot het voorjaar (en volgende winter die dan nog binnen zou plaatsvinden wat gedaan dan?)
kan mss zoeken voor een winterslaap-plaats tegen die tijd?
Ik snap het gevoel, eindelijk ga je een schildpadje kopen.
De beslissing valt op een slecht moment, namelijk voor de winter.
Maar men kan niet meer wachten, dus hoe dan ook wilt men de schildpad.
Maar het is echt waar beter om te wachten tot volgend jaar om een diertje aan te kopen.
Zoals al vermeld zijn de dieren al wat aangesterkt en zijn ze al wat ouder.
Ten tweede een griekje hoort te overwinteren en meer dan de helft slaapt al ....

Als je nu nog een diertje vind, zal het hoogstwaarschijnlijk een diertje zijn van een maand of twee.
Het zullen de overblijfsels zijn van de kweker die hij niet meer heeft kunnen verkopen.
Deze die overblijven wil zeggen dat ze waarschijnlijk een gebrek hebben. niet actief, niet mooi.
Je zult moeten je keuze maken uit een overblijfsel.
Wacht tot volgend jaar, kies een schildpadje van een jaar of 2-3 zodat die al wat sterker zijn, minder kans op overlijden.
maak nu al een parkje, tegen volgend jaar heb je al 4 maanden de tijd gehad om informatie te hebben en ideeen en je park zal drie keer beter zijn.
Je zult trouwens alle lampen en alle bijkomende dingen moeten kopen om je terrarium in te richten voor amper 4 maanden, dat hee niet veel zin.
Ik ben allesinds zo, eens ik iets in mijn hoofd heb wil ik het, maar ik heb mijn lesje geleerd.
Het enige wat ik kan aanraden is, wacht tot morgen.
Vriendelijke groeten,
Guillaume Derieuw