maar een 2meter gaat te groot zijn op dit moment
naar de toekomst toe is lengte geen probleem

maar een 2meter lijkt me ook moeilijker om vochtig en warm genoeg toe houden
Voor jonge Elegansen heb je echt geen 2 meter nodig, zo'n beweeglijke soort is het nou ook weer niet.
Volwassene Elegansen hoef je daarentegen ook niet zo vochtig te houden als jonkies.
Overigens zijn Elegansen nou ook weer niet de makkelijkste soort om te houden - stressgevoeligheid, vatbaarheid voor kou/loopneus, eilegproblemen en vatbaarheid voor bultvorming zijn een paar problemen waar je rekening mee moet houden.
het is nu niet dat ik helemaal geen ervaring heb met schildpadden, heb al enkele jaren waterschildpadden, ook als opvang waar ik toch wel heel wat dingen heb meegemaakt

het gaan wel mijn eerste schildpadden zijn
oberveren kan en doe ik zeer goed. dit hoort ook bij mijn toekomstig beroep (verpleegkunde) dus als ik iets anders merk aan de schildpad hou ik dit ook in het oog en neem eventueel contact op met de RA
eiliegproblemen ontstaan ook bij mijn trachemys (oorzaak kan stress zijn) ook dit wordt goed opgevolgd en hier heb ik ook mijn eigen ervaring in

bultvorming is natuurlijk ook niet leuk, maar ik ga proberen de schildpadjes een zo goed mogelijk dieet op te stellen
natuurlijk is het ook niet dat ik morgen al elegansjes ga hebben. kan heus nog paar maanden duren.
Ik ga er eerst voor zorgen dat mijn terrarium voor hen perfect in orde is alsook mijn theoretische kennis over de elegansjes
dit is dus de reden waarom ik nu dan toch al wel een terrraium zoek