Beste kenners,
Door omstandigheden krijgen onze 4 geelbuikschildpadjes al sneller dan gepland een 'nieuw' huis...
Dit zal hun nieuwe onderkomen worden:

Momenteel zitten de vissen en garnalen er nog in, maar zodra de Juwel 300 opgestart is en weer een tijdje 'ingedraaid' heeft gaat deze bak helemaal leeg en kan het schildpaddendomein zijn vormen aan gaan nemen.
Maar...
Deze bak is voorzien van verstevigingsstrips in de lengte en breedte en aan de achterzijde een 'elektrabak' voor de verlichting e.d.. Dus qua bewegingsvrijheid voor de inrichting loopt het niet over.
Hoe kan ik nu het best een 'strandje' voor de schilpadjes maken? Ik wil een kwart ongeveer reserveren om lekker droog te zonnen, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Glas erin kitten? Plexiglas? Gaan stoeien met eps schuim of pu schuim? Wel of geen grote steen erin? 10 of 20cm diep zand? Ik zie door de bekende bomen het bekende bos niet meer...

Er zit in het huidige bakje een Tetratec 300. Dit is een soort 'rotsje' waar het filter in zit. Deze kan 'tot 200 liter' volgens de verpakking. Maar is dit genoeg voor deze bak? Of best een buitenfilter extra plaatsen? Als ik uitga van 30cm water kom ik aan 180 liter water. Maar aangezien schildpadden niet bekend staan om hun 'netheid'

vraag ik me af of dit genoeg is.
Er zit nu een speciale UV tl in het kleine bakje met UV klassering 5.0 (ik hoef jullie niet uit te leggen welke type lamp dit is). Daarnaast een spotje die op het huidige eilandje zo'n 30 graden temperatuur afgeeft.
Waar moet ik nog meer rekening mee houden?
Wat vergeet ik?
Wat moet ik anders doen?
Wat hebben jullie nog voor tips?
Wat stel ik toch veel vragen...