En zo heeft je 4-jarige zoontje het ineens in zijn bol.
"Papa, ik wil héél graag een trampoline".
Hierop zegt papa dan: "Dat is goed jongen, maar dan gaat wel je Jungle Gym Cabin speeltoestel met glijbaan & schommelmodule weg..." (die ruimte was namelijk gereserveerd voor het uiteindelijk schildpaddenverblijf

)
Meneertje vond dit een prima compromis, waarna het speeltoestel op Marktpl. werd gezet.

Kennelijk viel het toestel in trek; na slechts enkele uren een geïnteresseerde koper.
De prijs werd overeengekomen... er werd een afspraak overeengekomen op zaterdagmiddag om 14.00 uur.. En er werd verzocht het toestel te demonteren; dan kon het makkelijker in het vrachtwagentje van zijn schoonvader.
En dus begonnen mijn vrouw en ik vanmorgen driftig te demonteren.. schroeven eruit... bouten losdraaien.. dak eraf... glijbaan eraf.. schommelmodule los.
Alsof ik het aanvoelde, besloot ik nog even snel mijn email te checken... En ja hoor..
"Tim" uit Limburg had een goedkoper toestel voor dochtertje Destiny gevonden en zag van de koop af.
Heb hem even uitgelegd dat ie bedankt werd... had ik dus voor niets het toestel helemaal gedemonteerd

.
Mijn vrouw en ik waren er zó klaar mee, dat we het toestel (in hapklare brokken) op de aanhanger hebben gesodemieterd en naar de gemeentewerf hebben gebracht. Weg ermee.
Alleen de glijbaan ligt nog naast het huis.. die raken we nog wel kwijt.
Maar ja.. dan zit je dus met een stuk braakliggend terrein in je tuin

Tot mijn verbazing was het mijn vrouw die gelijk zei: "Misschien moesten we maar gelijk een beginnetje maken" (had ik al verteld hoeveel ik van die dame houdt?!

)
Let bij onderstaande foto's vooral op de verhouding tussen de kweekkas en het totale oppervlak van het verblijf... De kweekkas was namelijk tot op heden het totale verblijf van 1 x 1 meter.. De dames gaan dus iets groter wonen

En dan ben je ineens een flinke lading stoeptegels aan het weghalen... toplaag wit zand in de aanhanger..

Plekje voor de kas bepalen en kijken of de stroomkabel voor de aanvullende verwarming dat wel redt..

Voet van de droogmolen voor de was integreren in het verblijf (compromis van de Mrs

)..

Hellinkje richting het zuiden als aangewezen legplaats (hopen dat de dames daar t.z.t. ook zo over denken).

Uiteraard moet er nog van alles gebeuren.
Borderrol als afscheiding van het verblijf....
Er moet een hoop aarde + tuinkalk in worden gestort...
Ik wil heideplantjes op en rond de helling aanplanten.. En natuurlijk een deel van de eetbare planten uit de border ernaast overzetten (voornamelijk smalle weegbree, klaver, paardenbloem en vogelwikke)..
Voorts wil ik het geheel nog aankleden met fikse keien / stronken hout / ....
Ohja... het kleine boompje dat er staat had mijn dochter jaren geleden als eikel van de straat meegebracht. Laten ontkiemen.. in een potje op de vensterbank... en inmiddels een waar boompje.. "Haar" eigen eikenboompje

Maar het begin is er.