|
|
marion
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 25 Augustus 2011, 23:27:28 » |
Heb je daar ook specificaties van? Heeft de soort schildpad ook UVb nodig? Of wil je die lamp als extra lichtopbrengst?
|
|
|
|
|
markooij
crewmember

Netherlands
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 25 Augustus 2011, 23:42:35 » |
puur voor extra bijverlichting specificaties van een specifieke lamp enkel dat het wit licht geeft ipv rood blauw
|
|
|
|
|
Frans
Chelonoidis carbonaria

|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 26 Augustus 2011, 06:52:12 » |
Neem als extra verlichting dan een compact spaarlamp van een beetje kwaliteit. Dan heb je meer licht voor minder geld. En als je heel veel licht wilt hebben, kijk dan eens naar de Lumine lamp van 50 Watt.
|
Wij hebben ook altijd Agrobs Pre Alpin Testudo en zaaimixen op voorrraad.
|
|
|
markooij
crewmember

Netherlands
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 26 Augustus 2011, 07:18:24 » |
los dat ze goed zijn voor de dieren zijn ze ook goed voor planten?
|
|
|
|
|
Polleke
Stigmochelys pardalis

Belgium
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 26 Augustus 2011, 10:53:06 » |
echte plantengroeiers zijn dit niet. maar ze zorgen wel voor voldoende licht
voordeel is wel dat je planten (en eventueel decoratie) meer intenser word van kleur (natuurlijker), mijn persoonlijke mening:)
|
Love for the sake of life
|
|
|
markooij
crewmember

Netherlands
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 29 Augustus 2011, 22:49:43 » |
corrigeer mij als ik het fout heb als een witte plantenlamp beter is voor de groei van planten is dit dan ook niet beter voor de dieren? nu branden er Daylight lampen ontzettend helder licht maar niks terwijl ik begrijp dat grow-lux tl verlichting minder intensief licht geeft maar betere plantgroei en toegepast wordt in terraria
|
|
|
|
|
markooij
crewmember

Netherlands
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 28 November 2011, 12:46:37 » |
Sinds een week heb ik nu een plantlamp van Megaman. Deze lamp in aparte bak gehangen met wat planten oa de Aptenia cordifolia Deze stond voorheen in het raam kozijn op het zuidwesten en groeide goed. Nu onder de lamp begint de plant zelfs te bloeien !
Nu vraag ik mij af of ik deze lamp samen met bijvoorbeeld een lamp van Truelight als combinatie kan hangen in een terrarium zonder dat de dieren last hebben van de roze/paarse licht van de plantlamp ?
|
|
|
|
|
rigor mortis
Chelonoidis carbonaria

|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 28 November 2011, 21:33:26 » |
als je plant ineens begint te bloeien, dan wil dit zeggen dat je een bloeilamp in plaats van een groeilamp gehangen hebt. kijk eens naar de Kelvin waarden. Een bloeilamp draait ergens rond de 2800K, een groeilamp 6800 en hoger....
daglicht draait ook rond de 6500. om te vergelijken: coldwhite TL is 4800. de combinatie van Kelvin en aantal lumen zorgen voor de groei of bloei van planten. In principe is het dus best om bij je dieren een daglicht te hangen, zoekend naar de Kelvin waarde die ze in het wild ook krijgen...
greetz rigor
|
|
|
|
|
markooij
crewmember

Netherlands
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 29 November 2011, 00:46:13 » |
Dank je voor deze nuttige informatie. Ik ga eens combineren dan en hopen dat het gaat groeien en bloeien
|
|
|
|
|
Frans
Chelonoidis carbonaria

|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 29 November 2011, 08:49:55 » |
De Lumine lampen die wij sinds kort hebben geven een lichttemperatuur (helderheid van het licht) van 6500 Kelvin. Dit is zeer helder daglicht. Ze zijn er in 50, 25 en 11 Watt. Met een 50 Watt verlicht ik hier ons kantoor van 5 x 5 meter vanaf een plafondhoogte van 4 meter. En onze planten zouden er prima bij groeien als we ze niet steeds vergaten water te geven....
|
Wij hebben ook altijd Agrobs Pre Alpin Testudo en zaaimixen op voorrraad.
|
|
|
|