Welke planten gebruiken jullie in jullie verblijf??
In de baurii bak wil ik eens met echte planten expirimenteren, wat houd zich goed en wat niet. Zo zat ik aan golliwoog te denken, schijnen ze ook te kunnen eten. Ik hoop dat dit plantje mooi naar beneden groeit (soort bodembedekker), maar moet me nog even verder inlezen.
Ik heb in mijn baurii-bak eigenlijk alleen maar waterpest en penningkruid. 2 lekker woekerende soorten die relatief snel voor een enorm dichte begroeiing zorgen. Mooi om naar te kijken, het dier voelt zich er lekker beschut in.. en de vele beplanting beperkt de ontwikkeling van algen. Tevens zijn deze planten lekker tolerant, wat handig is, aangezien ik geen wetenschap wil maken van de waterwaardes van mijn aquarium.
Op het eilandje heb ik ter beschutting van het dier een kuntsplant die doet denken aan een grassoort. Vanwege de zandbodem (gebrek aan voedingsstoffen), beperkte ruimte en enorm warme temperatuur lokaal door de basking spot is die plek (bij mij althans) ongeschikt voor echte planten.
Tot slot heb ik voor het zicht nog een kuntplantje in de achterwand geprikt, boven het wateroppervlak. Eveneens kunst, vanwege het ontbreken van omstandigheden die een echte plant nodig heeft..