Beter geen cichliden in doen, de kersenbuik valt de ogen aan van je schildpad als er bv jongen/eieren zijn!
Bovendien hebben hebben ze ook een warmere watertemperatuur nodig.
Dat is te warm voor de meeste waterschildpadden.
Temp die minimaal NODIG is bij kersenbuiken(dwergcichlidensoort dus max 12cm)18C.
De minimaal van 24C is een iedaal temperatuur.
Aangezien de vissen te gast zijn zullen ze zich aan moeten passen.Gaat ze hier prima af.In de nabijheid van de schildpadjes zijn ze altijd braaf zelf onderdanig gedrag is niet overdreven.
Visje van 12 cm MAX kan niet echt veel schade aanrichten bij groote schildpadden waar de TS het over had dacht ik.Ik denk dat de viskindjes eerder wees worden dan dat er een van de schildpadden een ooglapje nodig heeft.
In de bak waar het om gaat kunnen er ook makelijk 5 a 6 kersenbuik vrouwtjes zo komen er eiren noh jonkies mocht je het risico willen minimaliseren.Qua uitlijk is er weinig verschil tussen vrouwtjes en mannetjes de vrouwtjes zijn qua kleur zelfs mooier.
Dit zijn geen harem vissen dus hou ze of allemaal van hetzelfde geslacht of paargewijs.Zelfs in de grootste bak hooguit drie koppels.
Nogmaals; zeker geen te groote soort cichliden erbij.15 cm vindt ik het maximum.