Altijd leuk. En ze maken er hier gretig gebruik van. Soms liggen ze hier met 3 tegelijk in hun privé zwembad. Uiteraard is het wel zorg dat je hem goed schoonhoud!!! Aan de andere kant hebben ze in het wild ook niet altijd vers water voorhanden en drinken ze op het moment dat ze kunnen of het nu uit een beekje is of stilstaand water. Uiteraard zit je er niet op te wachten dat je schildpadden ziek worden door je eigen nalatigheid maar zoals ik schrijf hou het schoon. Ik maak hier het zwembad meerdere malen per week schoon met chloor en desinfectans . Daarna natuurlijk wel zorg dat je hem goed na spoelt met water. Anders heb je straks blonde schildpadden

Bovendien piesen mijn schildpadden ook gewoon over hun eten en in hun oude drinkbak. Ik denk niet dat je dat ooit kan voorkomen of je moet naar de supermarkt voor hele kleine schildpadluiers

Neem je stromend water dan zou je kunnen denken aan een filter e.d. maar dat neemt niet weg dat je nog steeds moet schoonmaken ivm algengroei en het water verversen ivm vaste en vloeibare uitwerpselen.
het is dan wel geen stromend water maar dan zie je iig een mogelijkheid.

PS een leuke rotspartij waar ze zich onder kunnen verschuilen en de koelte/vochtigheid kunnen opzoeken is natuurlijk ook niet weg