Ja er zijn 2 lampen maar 1 warmte lamp links is het zo 20 graden
En aan de andere kant kan ze er opwarmen.
Maar is zeker niet te warm rond de 30 max
Wil niet pietluttig overkomen, maar 30
max is onder de basking spot eigenlijk nèt niet warm genoeg.
Persoonlijk zou ik voor 32 - 35 graden gaan...
Je zegt dat het links 20 graden is? Dan hangt de warmtelamp dus rechts.. en ik zie dat die dan boven het schuilplaatsje schijnt?
Da's dan weer niet ideaal, omdat het dier niet loodrecht onder de lamp kan gaan liggen opwarmen...
Ik zou de lampen juist omdraaien.. Warmtelamp links.
Moet trouwens opmerken dat ik je bak leuk vind ingericht. Niet te druk... niet te leeg.. helemaal goed zo.
Toen ik mijn Grieken tijdens de voorgaande jaren van buiten naar binnen haalde, constateerde ik hetzelfde gedrag.
Leek wel gefrustreerd ijsberen langs de ruiten alsof ze wilden zeggen: "Hé, zet me weer eens gauw buiten, i.p.v. in dit krappere verblijf!!"
Is het buitenverblijf groter dan dit terrarium? Want het zou dus zo maar kunnen dat je Vierteen zich nu wat "beperkt" voelt m.b.t. haar leefomgeving.
Ik vind het terrarium trouwens niet té klein, mocht je dat denken.
Kijkend naar de verhouding "grootte schildpad vs grootte terrarium" vind ik het nog wel kunnen. Je hebt (nog) niet de mogelijkheid om de Vierteen buiten te laten? Een schuilhok met warmtelamp (basking spot / Elstein straler / ... ) zorgt voor aanvullende warmte.. Op die manier hoef je het diertje niet steeds van hot naar her te verplaatsen