thomas
Chelonoidis carbonaria

Belgium
|
 |
« Gepost op: 25 April 2011, 16:48:03 » |
|
|
|
|
|
halk
Stigmochelys pardalis

Netherlands
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 25 April 2011, 17:11:12 » |
mooi gelukt, vooral dat het waterverblijf aan het land verblijf zit, geeft 1 geheel.. heb je de muurtjes ook nog ingegraven zodat ze niet kunnen uitbreken?
|
|
|
|
thomas
Chelonoidis carbonaria

Belgium
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 25 April 2011, 17:21:15 » |
aan de achterkant zijn er betonplaten van de nettendraad ingegraven, en aan de rechterkant kunnen ze niet graven want een deel is een paadje van het tuinhuis, en vooraan is er een gedeelte waar er 1 steen onder de grond zit, normaal kunen ze niet meer ontsnappen denk ik  en de tuin is nog redelijk goed afgesloten dus als ze ontsnappen vind ik ze wel terug in de tuin. )
|
|
|
|
|
nielo
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 25 April 2011, 17:42:39 » |
Doe dat nooit meer met je hond bij de schildpad! dat kan nare gevolgen hebben  Het is een zaagrugschildpad graptemys.. ondersoort zie ik ff niet zo.
|
0.3.0 Trachemys Scripta Elegans. 0.2.0 Trachemys Scripta Troostii. 1.3.0 Pelusios Castaneus.
|
|
|
KevinVH
crewmember

Belgium
“We called him Tortoise because he taught us.”
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 25 April 2011, 17:42:49 » |
Ziet er goed uit!
Is er een reden waarom je de stenen los op elkaar gestapeld hebt in plaats van ze effectief te metsen? Ben je niet bang, als de schildpadden groter worden, ze deze gewoon omduwen?
|
"I want to do my part to a better world, but murder is illegal!"
|
|
|
thomas
Chelonoidis carbonaria

Belgium
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 25 April 2011, 17:51:33 » |
de hond mag niet in het park en hij doet er niets naar dus... normaal zal dit wel geen probleem geven. de stenen staan vrij goed vast hoor, een sulcata zou er door lopen maar een griekse landschildpad zal het zeker niet lukken. als ik er zo lichtjes tegen schop langs onder verschuiven ze niet. (de stenen liggen mooi waterpas dus ze zullen niet omvallen denk ik.
|
|
|
|
|
Feverkie
Geochelone elegans

Belgium
De 3 vrienden samen
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 25 April 2011, 18:04:20 » |
Prachtig park.  Onze kat kruipt 's nachts dikwijls bij de schildpadden in hun serre. De griekjes graven hun eerst wat in en daarna legt de kat zich erop. Als de schildpadjes in de ochtend boven komen gaat de poes zich bovenop het park gaan leggen. Ik zal mijn toestel eens klaarleggen. 
|
|
|
|
|
nielo
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 25 April 2011, 18:20:09 » |
Er zijn helaas topic,s over wat de gevolgen zijn  Dus beste nooit bij laten bij elkaar maar dat gebeurd dus niet 
|
0.3.0 Trachemys Scripta Elegans. 0.2.0 Trachemys Scripta Troostii. 1.3.0 Pelusios Castaneus.
|
|
|
marion
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 25 April 2011, 18:25:05 » |
Dat heb je mooi voor elkaar. Wat geweldig dat je zo'n grote tuin hebt dat je dit kan bouwen. Prachtige ruimte.
|
|
|
|
|
thomas
Chelonoidis carbonaria

Belgium
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 25 April 2011, 18:48:48 » |
dankjewel voor de reacties, ik zet de hond gewoon bij de schildpad zodat hij went aan de "bewegende steen"  dank kan ik hem in de gaten houden want als hij hen zou zien lopen in het park en hij kent ze niet dan zou hij wel durven in het park gaan om er mee te spelen
|
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder

Belgium
Centrochelys sulcata
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 25 April 2011, 19:36:47 » |
Mooi met die klinkers, ik denk eraan die ook te gebruiken, kan je mooie vormen mee maken. 
|
|
|
|
Femke_M
Chelonoidis carbonaria

Belgium
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 25 April 2011, 19:41:45 » |
Inderdaad één mooi geheel met de tuin met die klinkers en die ronde vormen! Mooi! Maar ik vrees wel dat je het muurtje toch best wat steviger maakt, voor het geval de hond wél eens tegen het muurtje zou lopen (of ertegen zou gaan liggen omdat het daar lekker warm is  )
|
0.0.2 Testudo hermanni hermanni (Balthazar en Kasper, nakweek 2011)
|
|
|
thomas
Chelonoidis carbonaria

Belgium
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 25 April 2011, 19:46:19 » |
de stenen liggen echt wel stevig hoor ;-) en als ik er hard tegen sla verschuiven ze maar een heel klein beetje dus denk niet dat er een probleem is. maar zouden de schildpadden daar over kunnen geraken? (zou ik nog een laag stenen boven moeten doen?)
|
|
|
|
|
marion
Dipsochelys dussumieri

Netherlands
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 25 April 2011, 19:58:06 » |
Hoe hoog is het nu?