Hoi ik ben Esther en ik ben 12 jaar oud. Ik heb een schildpad, Mimo. Hij is geboren op 30 Mei 2009 en is een kolenbrander. Hij houdt van klimmen, graven, loslopen en verstoppen in huis
. Het is mijn eerste schildpad. Als begin had ik een kleine bak gekocht en ik wist dat ik een grotere moest kopen. Dat moment is aangekomen dus heb ik een grotere bak van 1 meter gekocht. Ik zit alleen met een paar vragen:
1. Hoe kan ik hem leuk inricht? Het is een tropische soort. Ik wil er graag plantjes in maar nepplantjes gaat hij op kauwen en ik ben bang dat hij ze op eet Omdat hij van klimmen houdt wou ik aan één kant een plateau maken. Heeft iemand een idee hoe ik of mijn vader dat kan doen? Hebben jullie misschien nog een ander leuk idee?
2. Waar en hoeveel lampen spots moet ik maken. Aan de bovenkant is als ventilatierooster gaas. In de vorige bak had ik 1 UV lamp en 1 warmtelamp. Wat is slim om nu te doen? 1 UV en 2 warmte lampen? En waar moeten die komen? Of raden jullie een andere lamp aan.
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt,
Esther(Moonx)
PS: Ik heb voor/van Sinterklaas een kurken achterwand gekregen. Ik vind hem mooi maar ik wou ze eerst nog laten zien dat er ook mooiere
met stenen enzo zijn. Welke vinden jullie passen en nog een beetje aan de goedkope kant? Ik kan de kurken nog ruilen.