SCHILDPADDENFORUM.NET Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
                                         
  172831 aantal berichten in 14134 topics door 3388 geregistreerde leden Nieuwste lid: tjvkooten
** STARTPAGINA FORUM HELP ZOEK WEBSITE FOTOALBUM KALENDER INLOGGEN REGISTREREN 

0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Discussie stamboeken/nakweek-wildvang  (gelezen 11219 keer)
Agnes
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2271


WWW
« Gepost op: 15 April 2007, 22:56:53 »

en dan nog als jij uit nederland kom en in belgie wel kopen ?
die dieren zetten toch in bijlage a  cites dieren dan

dan moet je een inport en uitport verginging aanvragen
en dat duurt een paar maanden

en dan het geld nog
dacht 90 euro samen

dan kan je beter in nederlandt vis het stamboek een dier kopen
agnes
« Laatste verandering: 22 April 2007, 15:43:33 door kurtlippens » Gelogd

de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii  
Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad
3.4.3
Arnaud
Gast
x
« Antwoord #1 Gepost op: 16 April 2007, 21:32:24 »

ben ik niet mee akoord , het wil niet zeggen als het dier of dieren niet in het stamboek zitten dat de eigenaar geen goede dieren ,of geen goefde uitleg kan van geven .

er zijn heel veel hobbyisten die niet in een stamboek zitten , en ik ben er zeker van dat ze beter met hun dieren omgaan dan sommigen die wel in een stamboek zitten , dat was vroeger (en nu nog ) met stamboeken van ras honden / katten , er zijn er velen die zich achter de stamboek schuilen , maar er zijn er al een paar door de mand gevallen wegens verwaarlozing van dieren .

ik heb nog altijd mijn twijfels over zulke zaken , mij niet kwalijk nemen , u gaat heel goed met dieren om , maar er zijn er die in het zicht doen dat ze goed zijn voor dieren (achter een pc scherm ) maar in het echt als je gaat kijken  afvragend...


Eens maar het ging ook om de keuze tussen een handelaar (die kweekt voor broodwinning) en een particulier al dan niet deelnemer van het stamboek. Overigens is het stamboek Testudo sp. tegewoordig meer voor informatievoorziening dan voor aanvraag van dieren.
Gelogd
Arnaud
Gast
x
« Antwoord #2 Gepost op: 16 April 2007, 21:42:42 »

waar ligt de grens van handelaar en hobbyist die in grote schaal kweekt ?

Tja in nederland bepaalt men dat belastingtechnisch (dus door de inkomsten die je er aan over houdt)

pas op ik zeg niet wat jullie doen slecht is he zeker niet , maar het is een uitzichtloze zaak .(pas op persoonlijke mening he , niet kwalijk nemen )

Ik neem je niets kwalijk  knipoog

Gelogd
Arnaud
Gast
x
« Antwoord #3 Gepost op: 16 April 2007, 21:48:25 »

ik heb uit goede bronnen dat sterschildpadden op grote schaal nu binnenkomen in belgie , legaal , maar ik spreek over 5000 a 7000 dieren , komt uit het buitenland  , maar je kan het niet tegenhouden , het is nu een gat in de markt , je kan ze al kopen voor 200 euro , wat kan een hobbyist er tegen doen , als hij daar ergens 10 nakweek dieren heeft , en hij moet zijn dieren al goedkoper op een beurs verkopen .

kijk maar binnenkort in de winkels in belgie ,ze zullen opduiken uit het niets .

de dieren zijn legaal er valt dus niets tegen te doen . 

ytrouwens sommige hobbyisten doen het ook voor broodwinning , en er zijn echte hobbyisten , die kweken om juist gepast uit hun kosten te geraken voor eten en verblijven van de dieren , en dat vind ik normaler

Klopt helemaal. De dieren komen via het oostblok en de Oekraïne. Volgens de regelgeving binnen de EU mag er een beperkte hoeveelheid worden ingevoerd. Het blijft wel wildvang. Gek genoeg staat India veel minder export toe dan de aantallen die uiteindelijk de wereld markt opgaan. Een deel is dus in de eerste instantie illegaal en vervolgens in het oostblok legaal gemaakt. Idd. niets aan te doen. Helaas hebben deze dieren veel minder overlevingskansen dan nakweekdieren. En als hobbyist kweker loop je hier wel tegen aan. Gelukkig zijn er steeds meer mensen die expliciet vragen om nakweek.
Gelogd
Arnaud
Gast
x
« Antwoord #4 Gepost op: 16 April 2007, 21:52:19 »

waar ligt de grens van handelaar en hobbyist die in grote schaal kweekt ?

Tja in nederland bepaalt men dat belastingtechnisch (dus door de inkomsten die je er aan over houdt)




maar dat kunnen ze toch niet controleren , bv voor kolenbranders , sulcata's , en bijna alle waterschildpadden hebben geen cites nodig , en als je er een deel hebt , en je geeft aan dat je dit jaar maar 20 dieren nakweek hebt , en je hebt er in het echt 2000 nakweek , dat kunnen ze toch niet controleren ?

bij cites papieren wel he maar anders ?

Ze controleren ook niet je dieren maar je inkomsten. Op een goed moment zal je moeten verantwoorden hoe je naast je reguliere inkomsten aan die extra inkomsten komt. Zit je boven een maximum toegestane bijverdienste betaal je belasting en wordt je aangeslagen als handelaar. (tenzij je het zwart wegzet maar in nederland weten ze je snel te vinden)
Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
x
« Antwoord #5 Gepost op: 16 April 2007, 21:55:11 »

waar ligt de grens van handelaar en hobbyist die in grote schaal kweekt ?

Tja in nederland bepaalt men dat belastingtechnisch (dus door de inkomsten die je er aan over houdt)




maar dat kunnen ze toch niet controleren , bv voor kolenbranders , sulcata's , en bijna alle waterschildpadden hebben geen cites nodig , en als je er een deel hebt , en je geeft aan dat je dit jaar maar 20 dieren nakweek hebt , en je hebt er in het echt 2000 nakweek , dat kunnen ze toch niet controleren ?

bij cites papieren wel he maar anders ?
Met het kweken van TROPISCHE landschildpadden valt geen geld te verdienen.
Neem dat maar van mij aan. knipoog
Hooguit met grootschalige kweek van europese soorten die zonder verwarming buiten kunnen dus, kan men uit de kosten raken.
In 2006 had ik een verlies van 5126,50 euro klinkt ongeloofelijk maar is de waarheid.
Bijna al degene die dachten er geld mee te verdienen (die ik persoonlijk ken) zijn er inmiddels mee gestopt.
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
x
« Antwoord #6 Gepost op: 16 April 2007, 22:06:44 »

ytrouwens sommige hobbyisten doen het ook voor broodwinning
,Dit zijn geen hobbyisten knipoog
Citaat
en er zijn echte hobbyisten , die kweken om juist gepast uit hun kosten te geraken voor eten en verblijven van de dieren , en dat vind ik normaler
Dit is een droom die nooit werkelijkheid zal worden, al hou ik tot mijn 100 jaar schildpadden.
De kosten voor de verblijven en de grond alleen al kan ik nooit terug winnen, is bij anderen trouwens niet anders.
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
ands
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 3223



x
« Antwoord #7 Gepost op: 16 April 2007, 22:20:57 »

Er zijn er inderdaad veel die denken dat er geld mee te verdienen is.  Dmv nakweek kan je een deel van je kosten recupereren, maar blijft een hobby waar je blijft in investeren.  Tenzij je natuurlijk de kip met de gouden eieren hebt, en het geluk hebt om albinokes te kweken (sorry, kon het niet laten)
Gelogd
fred gaal
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 3927



x
« Antwoord #8 Gepost op: 16 April 2007, 22:50:52 »

Er zijn er inderdaad veel die denken dat er geld mee te verdienen is.  Dmv nakweek kan je een deel van je kosten recupereren, maar blijft een hobby waar je blijft in investeren.  Tenzij je natuurlijk de kip met de gouden eieren hebt, en het geluk hebt om albinokes te kweken (sorry, kon het niet laten)

Ik kan het hebben An, had een opmerking van mij kunnen zijn, en je hebt volkomen gelijk.
Gelogd
Shadowrider
Algemene moderator
*****
Offline

Berichten: 903



« Antwoord #9 Gepost op: 16 April 2007, 22:59:33 »

ik heb uit goede bronnen dat sterschildpadden op grote schaal nu binnenkomen in belgie , legaal , maar ik spreek over 5000 a 7000 dieren , komt uit het buitenland  , maar je kan het niet tegenhouden , het is nu een gat in de markt , je kan ze al kopen voor 200 euro , wat kan een hobbyist er tegen doen , als hij daar ergens 10 nakweek dieren heeft , en hij moet zijn dieren al goedkoper op een beurs verkopen .

kijk maar binnenkort in de winkels in belgie ,ze zullen opduiken uit het niets .

de dieren zijn legaal er valt dus niets tegen te doen . 

ytrouwens sommige hobbyisten doen het ook voor broodwinning , en er zijn echte hobbyisten , die kweken om juist gepast uit hun kosten te geraken voor eten en verblijven van de dieren , en dat vind ik normaler

Somige onder ons hebben al mails ontvangen met het aanbod om dieren tegen redeljke prijzen te kopen.  schagrijnig
Maar eerlijk gezegd ga ik liever het dubbele betalen voor een nakweek dier dan voor een import of wildvang die je in 90 % van de gevalllen toch doodgaan, en ook hier spreek ik van persoonlijke ervaring en ik ben zeker niet de enige... verdriet

Het is een hobby en de enige die er "rijker" van worden zijn de semi handelaars, maar waar komen al die ouder dieren dan van als we iets of wat nadenken weten we het wel...
Gelogd
Agnes
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2271


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 16 April 2007, 23:06:26 »

waarom naar zo handelaar  zeer boos

als er een stamboek is

en daar ook  mensen bij zetten die voor hun hobby kweken 
daar kreeg je meer en betere informatsie

ik zo er voor mijn leven daar dieren kopen
agnes

ben ik niet mee akoord , het wil niet zeggen als het dier of dieren niet in het stamboek zitten dat de eigenaar geen goede dieren ,of geen goefde uitleg kan van geven .

er zijn heel veel hobbyisten die niet in een stamboek zitten , en ik ben er zeker van dat ze beter met hun dieren omgaan dan sommigen die wel in een stamboek zitten , dat was vroeger (en nu nog ) met stamboeken van ras honden / katten , er zijn er velen die zich achter de stamboek schuilen , maar er zijn er al een paar door de mand gevallen wegens verwaarlozing van dieren .

ik heb nog altijd mijn twijfels over zulke zaken , mij niet kwalijk nemen , u gaat heel goed met dieren om , maar er zijn er die in het zicht doen dat ze goed zijn voor dieren (achter een pc scherm ) maar in het echt als je gaat kijken  afvragend...

pas op ik weet wat jullie willen bereiken he , maar er zijn heel veel schildpadden in belgie en nederland en nog een hele hoop meer in frankrijk en duitsland , maar als je via het net 5 % van de mensen kunt bereiken voor dit zal het heel veel zijn hoor , bedoeling is ook om tegen te gaan qua wildvang , is ook een hopeloze zaak , zolang er in egypte ,turkije , maroco , tunesie , enz enz enz  veel armoede is zal deze zaken gewoon verder gaan . (spijtig allegeval )





zo wat geef jij af op mijn antwoord zeg
en wat haal je dingen erbij wat ik nooit gezegt heb
lijk wel of je het op neem voor die fabriek/ winkel van schildpadden

dat je het stamboek niks vind dat is jou keuze
maar zij hebben wel goede informatsie over dat soort dier
dat er rote appels tussen zitten is met elk diersoort
maar die haal de stamboekhouder er wel uit

en dat er ook mensen buiten het stamboek
dieren verkopen en dat die beter zijn volgens jou
ook daar zitten rotte appels bij

en dat mensen die honden /katen houden en zich achter het stamboek schuilen moeten zij weten
maar daar gaat het hier niet om

maar dat zinnetje

pas maar op ik weet wat jully willen bereiken he

daar ben ik hellemaal pissig om
aangezien jij dat hellemaal niet weet

ik wil hier iemandt behouden iets te kopen bij een kweekcentriem
die een fabriek is van jonge schildpadden
dieren verkeert eten geef dus niks om de moeder dieren geeft
maar meer om de jonge geef omdat dat geld in het ladje brengt

en dan dat stukje wildwang heb ik hellemaal niet over
daar gaat het hier hellemaal niet om

denk eerder dat jij problemen heb met iets
wat stamboek heet  welk dier het ook is
of met ons nederlanders



maar dat je ook problemen heb met stamboekhouders
en dat ik daar in zit jammer voor je

vandt  ja ik zet in het stamboek
niet om mij in te dekken
en om beter over te komen
en de baas te spellen
en om geld te verdiennen

er moet geld bij veel geld
dat hoef niet bij die broodfokfabriek hoor



maar zit in het stamboek
informatsie  verzamelen , samen sterk te zijn
dieren te helpen
sterke bloedlijn te houden voor de toekomst
mensen helpen met het soort wat je heb

had dit stukje dus niet van jou verwacht
jammer














Gelogd

de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii  
Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad
3.4.3
Agnes
Dipsochelys dussumieri
*****
Offline

Berichten: 2271


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 16 April 2007, 23:11:24 »

mooi zegje gezegt
 
en nu weer naar de boetgerie
is het je gelukt om er een dichter bij te kunnen kregen

agnes

Gelogd

de mooiste schildpad is Indotestudo forstenii  
Celebes landschildpad of Sulawesi landschildpad
3.4.3
Noor
Stigmochelys pardalis
***
Offline

Berichten: 362



x
« Antwoord #12 Gepost op: 17 April 2007, 09:25:42 »

met zo'n hoge energierekening zal de politie wel denken...

hier in Nederland waren ze volgens mij iig allang een huiszoeking komen doen op Wiet.  Brede lach

xx
Gelogd
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 17 April 2007, 12:32:11 »

je mag mijn dieren in een stamboek zetten he , maar wat ben je er mee als ik er niet mee ga kweken .

en waar gaan we de dipsochelys , macroclemys , chelydra serpentina , sulcata , en carbonaria zetten ?
trouwens allemaal met overdrachtspapieren .

voor boetgeries , marginata's en graeca's is dat een stuk gemakkelijker .
Ik respecteer dat je er niet uit kweekt, al hoop ik stilletjes toch dat de elongata's in het stamboek terecht komen Knipoog
Het is een in de toekomst mogelijk bedreigde soort, waarvan nakweek eigenlijk noodzakelijk is.
Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
kurtlippens
Forumbeheerder
*****
Offline

Belgium Belgium

Berichten: 21709


King of Afrika: Centrochelys sulcata


WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 17 April 2007, 12:33:02 »

met zo'n hoge energierekening zal de politie wel denken...

hier in Nederland waren ze volgens mij iig allang een huiszoeking komen doen op Wiet.  Brede lach

xx
Ik heb al controle gehad van electrabel (energieleverancier) Ze dachten dat ik machines staan had ofzo fluiten
Door hen ben ik overgeschakeld op accumulatie ipv gewone convectoren, de rekening blijft door uitbreiding achteraf helaas nog even hoog, dus mogelijk zie ik ze nog eens terug geschrokken
« Laatste verandering: 17 April 2007, 12:37:48 door kurtlippens » Gelogd

Observatie is de beste leermeester ! www.schildpadden.net
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print
 
« vorige volgende »
Ga naar:  
Recent
[14 Oktober 2023, 17:31:00]

[ 2 Juli 2023, 13:50:40]

door Tom O.
[17 Juni 2023, 17:17:05]

[ 5 April 2023, 10:13:02]

door Wally
[16 Maart 2023, 09:45:27]

door Tom O.
[25 Januari 2023, 10:56:36]

door Dick
[11 Januari 2023, 17:21:48]

door TORO
[ 8 Januari 2023, 19:20:45]

door wim 2
[26 December 2022, 09:47:49]

door Marnix
[ 8 Oktober 2022, 13:24:50]

door andy_05
[26 Juli 2022, 15:11:36]

[15 Mei 2022, 14:37:23]

door Rikke
[21 April 2022, 19:43:36]

door Rikke
[29 Maart 2022, 21:10:06]

door andy_05
[27 Maart 2022, 09:31:08]

[ 5 Maart 2022, 19:05:31]

door TORO
[20 Februari 2022, 22:35:07]

door andy_05
[20 December 2021, 18:37:20]

door Rikke
[17 December 2021, 20:16:46]

door nielo
[ 4 November 2021, 21:38:45]

door Rikke
[ 6 Juli 2021, 11:10:44]

[ 1 Juli 2021, 16:49:53]

door Phil
[29 Juni 2021, 16:49:35]

door Dick
[27 Februari 2021, 19:46:28]

door Niels30
[24 Februari 2021, 11:39:52]

[22 Februari 2021, 17:16:02]

door nielo
[13 November 2020, 18:47:56]

door Lisa
[21 Augustus 2020, 19:19:58]

door Liene
[ 2 Augustus 2020, 17:00:34]

door Rikke
[27 Juli 2020, 13:48:55]

door eniya
[ 3 Juli 2020, 21:41:09]

[24 Mei 2020, 19:55:50]

[ 6 Mei 2020, 08:53:27]

door Rikke
[26 April 2020, 15:37:12]

door Rikke
[13 April 2020, 13:35:34]

door Liene
[ 8 April 2020, 17:02:25]

door Rikke
[30 Maart 2020, 11:10:26]

door Caline
[27 Maart 2020, 17:40:09]

door Rikke
[27 Maart 2020, 12:15:10]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
30 April 2024, 17:57:26

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 3388
Laatste: tjvkooten
Statistieken
Totaal aantal berichten: 172831
Totaal aantal topics: 14134
Vandaag Online: 623
Ooit Online: 3488
(28 December 2022, 15:34:03)
Gebruikers Online
Gebruikers: 0
Gasten: 419
Totaal: 419
Artikelen

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Black22 / TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.157 seconden met 25 queries.