jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 3 Mei 2007, 23:11:34 » |
Jeetje 3 broedstoven......
Als mijn schildpadden allemaal volwassen zijn moet ik er ook aan geloven denk ik........(mits goede verzorging etc..)
Jarno.
Succes met de eieren!
|
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: 3 Mei 2007, 23:16:56 » |
Heb er al twee nodig om de pyxis uit te broeden.
|
|
|
|
Veerle
Centrochelys sulcata
Belgium
|
|
« Antwoord #32 Gepost op: 3 Mei 2007, 23:17:54 » |
hoe komt het , verschillende temperaturen?
|
0.0.2 Astrochelys radiata 1.1.0 Agrionemys horsfieldii
|
|
|
ands
|
|
« Antwoord #33 Gepost op: 4 Mei 2007, 23:00:29 » |
Hebben een periode van vochtig en warm, droog en minder warm, en terug vochtig warm hebben voor ze uitkomen. Aangezien er normaal 1 maand tussen ieder legsel zit, moet je eitjes van broedstoof verhuizen om hieraan kunnen te voldoen.
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #34 Gepost op: 12 Mei 2007, 21:37:13 » |
Een blik in de broedstoof Dit zijn de overgebleven bevruchte eieren van verschillende legsels (6 legsels) Deze komen uit beginnend in juni en de laatste eind juli
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
King of Afrika: Centrochelys sulcata
|
|
« Antwoord #35 Gepost op: 12 Mei 2007, 22:19:23 » |
Beetje tegenvallende bevruchting, niet perse ongewoon denk ik, het ene jaar is het andere niet bij de schildpaddenkweek. Elongata's gaat hier dit jaar ook een flauw beestje zijn
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #36 Gepost op: 12 Mei 2007, 22:25:40 » |
Beetje tegenvallende bevruchting, niet perse ongewoon denk ik, het ene jaar is het andere niet bij de schildpaddenkweek. Elongata's gaat hier dit jaar ook een flauw beestje zijn Mischien is het wel zoiets van : 'Wat je wenst kun je krijgen' ik was namelijk al van plan om de kweek te beperken.
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #37 Gepost op: 12 Mei 2007, 22:30:48 » |
Mischien is het wel zoiets van : 'Wat je wenst kun je krijgen' ik was namelijk al van plan om de kweek te beperken. Moeilijke beslissing hoor zoiets, ik ben van plan af te bouwen met sulcata's tot het recent mis ging met eigenwijsje, maw elk legsel kan het laatste zijn dat weet je nooit op voorhand, nu is ze opnieuw al 3 dagen aan het proefgraven... Liefst van al zou ik uitbroeden om terug te zetten in het leefgebied, al besef ik dat zoiets niet makkelijk is.
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #38 Gepost op: 17 Mei 2007, 22:17:48 » |
Vandaag 3 eitjes opgeraapt. Dit vrouwtje had eerder 8 eitjes die onbevrucht bleken. Hopelijk geldt dat niet voor deze (is een volbloed hercegovinensis en iemand wil graag wat nakweek van deze soort ) Stand van zaken; zover 24 eieren; waarvan 14 onbevrucht, 7 bevrucht en 3 nieuw.
|
|
|
|
jarnohogeboom
Dipsochelys dussumieri
Duits wonen: www.immo-ridder.nl
|
|
« Antwoord #39 Gepost op: 18 Mei 2007, 10:25:33 » |
Hoe komen ze onbevrucht? Gewoon geen paring of iets anders.....
Jarno.
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #40 Gepost op: 18 Mei 2007, 10:30:43 » |
Hoe komen ze onbevrucht? Gewoon geen paring of iets anders.....
Jarno.
Voor tenminste twee vrouwtjes zijn dit de allereerste eieren en die zijn over het algemeen onbevrucht. Verder twijfel ik aan de capaciteiten van het mannetje
|
|
|
|
kurtlippens
Forumbeheerder
Belgium
|
|
« Antwoord #41 Gepost op: 18 Mei 2007, 12:01:07 » |
Voor tenminste twee vrouwtjes zijn dit de allereerste eieren en die zijn over het algemeen onbevrucht. Verder twijfel ik aan de capaciteiten van het mannetje Het PERCENTAGE bevruchte eieren heeft toch weinig of niks te maken met het mannetje, of denk je alsnog dat ze bevrucht zijn door een ander mannetje enkele jaren terug?
|
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #42 Gepost op: 18 Mei 2007, 12:09:04 » |
Voor tenminste twee vrouwtjes zijn dit de allereerste eieren en die zijn over het algemeen onbevrucht. Verder twijfel ik aan de capaciteiten van het mannetje Het PERCENTAGE bevruchte eieren heeft toch weinig of niks te maken met het mannetje, of denk je alsnog dat ze bevrucht zijn door een ander mannetje enkele jaren terug? Ik kan zo snel geen andere reden verzinnen. Het zijn allemal dieren die ik jong heb verkregen en ze zijn bij mij tot geslachstrijpheid gekomen. Dit jaar voor het eerst zo'n lage bevruchtingspercentage. Een vrouwtje dat altijd 100% bevruchtingsresultaat had heeft nu slechts 20% bevruchtinspercentage......Er is niets veranderd in wijze van verzorgen
|
|
|
|
testudo
Stigmochelys pardalis
|
|
« Antwoord #43 Gepost op: 18 Mei 2007, 23:46:12 » |
Deze avond rond 18u. heeft mijn grootste grieks vrouwtje 5 mooie eitjes gedeponeerd in haar uitgegraven kuil in de serre. Ze was reeds een paar dagen aan het zoeken naar een geschikt plekje. Andere jaren komen er maar pas eieren in juni , dus zou wel kunnen dat ze binnen een aantal weken er nog eens aan begint. De eitje liggen reeds in de broedkast bij een temperatuur van 31,5°c. En nu maar een 2 maand wachten.....
|
zeker eens gaan kijken op : users.telenet.be/testudo
|
|
|
Arnaud
Gast
|
|
« Antwoord #44 Gepost op: 18 Mei 2007, 23:50:28 » |
Deze avond rond 18u. heeft mijn grootste grieks vrouwtje 5 mooie eitjes gedeponeerd in haar uitgegraven kuil in de serre. Ze was reeds een paar dagen aan het zoeken naar een geschikt plekje. Andere jaren komen er maar pas eieren in juni , dus zou wel kunnen dat ze binnen een aantal weken er nog eens aan begint. De eitje liggen reeds in de broedkast bij een temperatuur van 31,5°c. En nu maar een 2 maand wachten.....
Maar dan willen we ook foto's zien. Betreft het een boettgeri ??
|
|
|
|
|