Voor mensen die misschien één of meerdere exemplaren van thuis hebben of er ooit nog houder van zijn geweest van deze soort : de Chinese doornrandschildpad (Pyxidea Mouhotii) enkele foto's genomen van bij Johnny's Petshop in Blankenberge.
Daar is Johnny op zoek naar iemand die deze volwassen en kweekrijpe schildpad een nieuwe thuis wil bezorgen.
Deze Chinese Doornrandschildpad is binnengebracht door het serpentarium in Blankenberge en die oorspronkelijk voorkomt in de Chinese en Vietnamese natuur. Deze schildpad is niet vrij te krijgen maar te koop voor 150,00 EUR.
contactgegevens : Serpentarium Blankenberge, Zeedijk 146 8370 Blankenberge, tel. : +32(0)50 42 31 62
contactpersoon : Marnik Croes
Liefhebbers om dit dier over te nemen kunnen nog altijd rechtstreeks contact opnemen met Johnny's Petshop :
Contactgegevens : Johnny's Petshop. Kerkstraat 283 - 8370 Blankenberge - Tel.: +32(0)50 42 59 79
contactpersoon : Johhny
Ik stel deze mooie Chinese doornrandschildpad hier voor omdat het bereiken van liefhebbers hier veel gemakkelijker gaat dan in de winkel van Johnny's Petshop of op een doorsnee verkoopsite. Het is een niet-alledaagse soort en de uitbater gaat ermee akkoord dat ik langs deze weg zo andere mensen probeer te bereiken om deze Pyxidea Mouhotii een nieuwe thuis te bezorgen. Wie weet zitten er hier op het forum mensen die nog op zoek zijn naar een volwassen dier van deze soort, het zou mooi zijn om die mensen langs deze weg te kunnen bereiken. Nu nog hopen op een positieve reactie.
Hieronder alvast enkele foto's van de Pyxidea Mouhotii van bij Johnny's Petshop :
Zou er iemand mij eventueel het geslacht kunnen vertellen : zie staartfoto hieronder Volgens mijn eerste indruk zou ik denken aan een vrouwelijk dier, maar ik heb met deze soort geen ervaring, vandaar mijn vraag naar liefhebbers hier op het forum die deze soort misschien wel kennen of er houder van waren/zijn !Alle reacties zijn welkom.
Groetjes,
Greeny