Prachtige groep!!
Onder welke omstandigheden (temperatuur, lv en belichting) houd je deze dieren?
Ga je ze het hele jaar door op dezelfde temperatuur houden? Heb namelijk gehoord
dat deze dieren in het land van oorsprong ook vaak koele temperaturen ervaren
en deze zelfs opzoeken, met extremen van vaak slechts 12°C....
Momenteel zitten ze nog in het voorlopige verblijf, aangezien het belgische weer niet echt meezit vlot het buitenverblijf niet superhard.
De gemiddelde temperatuur rond de 20-22° (wordt op peil gehouden door een straler), onder de spots (3rode, 1 keramische) is het veel hoger +30° en aan de andere kant van de kamer is het meestal maar een 15-18° (soms zitten ze hier wel maar niet vaak), de gewone verlichting staat op timer. Snachts laat ik alles uitgaan en afkoelen.
LV probeer ik zo hoog mogelijk te houden door te sproeien (1-2dagelijks), de boomshors houdt het vrij goed vast.
Heb ze nog niet zo lang maar in het uiteindelijke verblijf ga ik werken met 2seizoen. Niet persé afhankelijk van de temperatuur maar meer met regen vs droger seizoen. Hun ei afleg etc gebeurt normaal ook in het regenseizoen. (vochtig en warm) Het leek mij het beste om hiervoor een vernevelaar aan te schaffen? (andere ideeën zijn welkom)
Paren gebeurt echt regelmatig dus ik ben zeer benieuwd. Alhoewel ze al voor nakweek gezorgd hebben bij de vorige eigenaars is het altijd een avontuur natuurlijk.
Hier nog wat fotootjes van de vorige eigenares: