jaja ben vrij gerust nu, de dieren zelf zien er ook wel rustiger uit. Ikzelf kan uren in het hok
blijven staren
.
Het mannetje heeft heel de dag paarpogingen gedaan dus hopelijk is er ook
wat raak geweest voor de lente
. Ze lopen ook heel wat rond als er wat beweging is in het
hok. Ik kan niet beschrijven hoe blij ik ermee ben.
Qua paargedrag dacht ik wel dat het altijd zo gaat, aangezien het kleine mannetje het
ook doet. Het is wel heel intrigerend om te zien. Het mannetje loopt rond het vrouwtje,
en blijft constant knikken men zen hoofd, en maakt ook nog iets ofwat blazend/kreunend
geluid. En als hij kan bestijgt hij en krijg je hetzelfde scenario als bij andere schildpadden.
Ik had onlangs een mooie site gevonden met uitleg over de "gebaren die ze doen met hun
hoofd" maar ik ben de link kwijt, als ik hem terugvind post ik hem wel, of als iemand anders
toevallig weet waar dat stond altijd welkom.
En eten eigenlijk alles wat ik hier nog zelf kan kweken of vinden.
Veel paardebloem, andijvie, wijnbladeren, sedum, champignon's (favoriet - weten ze er echt tussen
te vinden als je er wat verstopt), maar ook geeft ik savooikool, witloof, maïs (moest ik eigenlijk nog
vragen: hier zit vrij veel proteinen in niet? ze mogen wel wat hebben maar niet te veel natuurlijk, ik
gooi af en toe er een maïs bij en ze vinden het toch wel redelijk lekker lijkt me, Geeft er iemand anders
ook maïs aan zijn landschildpadden?)
Alles met kalk overstrooid en supplementen.
Vorige eigenares gaf ze ook om de 2weken geweekt visvoer als proteine gebaseerde maaltijd. aangezien
ze wel wat mogen hebben, maar heb ik nog niet gedaan.
Voor mij is het alvast een mooie start van een interessante ervaring.