Zaterdag ga ik voor het eerst een schildpadje kopen :-)
De bak is gereed vandaag en is bezig met opwarmen.
Potje schildpadvoer voor waterschildpadden staat ook al klaar maar nu??
Hoe groot is je bak?
Hoe warm je op en wat warm je op.
Water kan je gerust op kamer temp houden als daar een normale temp is.
Heb je een landgedeelte met een spotje om zich op te warmen?
Hoe heb je verdere verlichting gemaakt?
Potje voer kan je beter laten dit is niet toereikend en hierdoor zal je diertje binnen mum van tijd heel groot worden en ongezond opgroeien zowel uiterlijk als binnen.
Voer zie je hier :
http://schildpaddenforum.net/smf/index.php/topic,6262.0.htmlen dit is voor vrijwel alle waterschildpadden toepasselijk
Van hem of haar weet ik nog niet de leeftijd dat hoop ik in de dierenwinkel te horen te krijgen.
Wat ik wel weet is dat ik gewoon een eierschil in het water kan leggen en dat hij/zij de rest zelf doet.
Waarom koop je diertje bij de dieren winkel?
Zal je adviseren om bij een kweker te kopen. Dieren zijn daar met grotere zorg verzorgt en hebben veelal meer ervaring en verstand van de soort.
Winkel is makkelijk en misschien in de buurt maar dieren hebben waarschijnlijk een hele reis achter de rug en staan continu onder stress doordat ze in de winkel gehouden worden wat effecten kan hebben op hun gezondheid.
Wat is nu het belangrijkste voedsel voor waarschijnlijk een paar maanden oude schildpadje?
Zie de voerlijst hierboven en dan het wat kleinere voer.
Mogen deze al visjes? (guppy of zelfs een sherrybarbeel?)
Zou het in eerste instantie niet doen kan altijd later laat diertje eerst goed wennen aan de bak.
Mocht je vissen erbij willen doen zou ik persoonlijk voor guppen kiezen.
Heel wat vragen maar zoals ik al zei: Zie door de bomen het bos niet meer.
Als je nog zoveel vragen hebt en misschien onduidelijkheden is het dan misschien niet verstandiger voor jezelf en toekomstige diertje om nog even uit te stellen tot de koop zodat je alles goed doordacht hebt en duidelijkheid hebt omtrend verzorging voor het diertje en wat daarbij komt kijken?