tuurlijk dat weet ik ook wel... you tube staat vol met dit soort filmpjes.......
maar een dier dat daar eigenlijk helemaal niet voor geschikt is, uitlokken voor dit soort kunstjes kan ik me totaal niet in vinden.....
en ik heb best wel humor hoor
Ik begrijp je gevoelens t.o.v. "dressuur-gedrag" m.b.t. schildpadden, zoals de indruk wordt gewekt op het filmpje.
Ik moet echter Hansm gelijk geven.. Het dier doet geen onnatuurlijk / onverantwoorde kunstjes, maar loopt slechts hongerig achter wat lekkers aan.
In de natuur (of hun verblijf) zullen ze ook zigzaggend tussen obstakels lopen en over dingen heen klauteren, om zo een lekker insect te bemachtigen.
Nogmaals, het is natuurlijk niet zo dat een schildpad geschikt is voor een sport als "behendigheid".
Het probleem zit hem echter in hoe de mens naar dit filmpje kijkt.
Zie je het als een hype, waarin een schildpad wordt gedwongen een parcours af te leggen, dan kun je je boos maken.... Maar vraag jezelf af of je het niet uit zijn verband trekt.
Het diertje loopt slechts om/over wat obstakeltjes heen; word niet mishandeld / aan gevaren blootgesteld.. er word niks extreems van het dier verwacht...