Toch Testudo hermanni boettgeri denk ik ?
Ik hoopte op zulks een antwoord.
Even nog een toelichting ... het gaat om een gevonden diertje, dat bij mij is afgezet. Maar zij/hij (denk hij) is zo ontzettend mooi en glad opgegroeid. Veel mooier dan mijn eigen schildpadden! Hij is ook iets lichter van kleur dan de mijnen.
Ken ook niet zoveel van andere soorten, dacht mss aan een moorse?? Hoop het snel te weten te komen, want deze soort heeft toch een andere verzorging nodig. Ik probeer dit weekend nog wat extra foto's te maken... mss dat iemand iets meer kan zien...
Ik ben nog steeds volop bezig met de eigenaar te vinden. Maar tot hiertoe tevergeefs. Heb ook al met onze chiplezer erover geweest, dus geen chip
.
Als ik de eigenaar niet vind.. . wil ik het diertje zelf graag wel houden. Alhoewel het momenteel bij ons nogal hectisch is.
We zijn net verhuisd, had een klein buitenverblijfje in mekaar getimmerd wat net groot genoeg was voor mijn viertal( vijfde zit nog in een terra binnen). Het plan was om tegen volgende lente, na hun winterslaapje, een heel nieuw buitenverblijf klaar te maken voor ons stel.
Maar dit zijn al 1vrouw en 3 mannen.... en nog een 4de man erbij...
Maar het valt op te lossen, we hebben plek en mogelijkheden genoeg. Enkel de inspiratie ontbreekt momenteel
Het weer is momenteel heel wisselvallig en grillig, dus ben heel erg in de weer een binnenaccomodatie te maken voor hen. Vind het nogal vroeg om hen in winterslaap te laten gaan. Dus tot komende lente zal het hier nog improviseren worden vrees ik
Natuurlijk blijf ik mijn best doen om de eigenaar te vinden, want zo'n mooi beestje moet je toch missen !!! Het de politie van de streek verwittigd,buurtwinkels afgeschuimd, op zoek naar een vermist berichtje... in de buurt nagevraagd.... Wat kan ik nog meer doen?? Zelf briefjes ophangen doe ik niet... wil echt niet dat hij in verkeerde handen terecht komt.
Als ik besluit het diertje zelf te houden, heb ik wel een probleem qua papieren.... Kan ik het nog ergens melden dat ik een 'papierloze' schildpad heb, zonder hem te moeten afgeven?