Hallo allemaal, ik heb sinds vanavond 2 gladrandschildpadden opgevangen, omdat de eigenares niet goed meer voor ze (kon) zorgen, Ik weet, ik heb geen verstand van landschildpadden maar ik kon het niet aanhoren in wat voor situatie ze zitten.
Ik zelf heb een zaagrug, daar gaat het heel erg goed mee!
Nou zitten ze in een bakje van 60 bij 30, wat ik veels te klein vindt, en de de diertjes zijn allebij rond de 10 cm (schildmaat)
Nadat de mensen weggingen, heb ik ze even goed bekeken, wat mij opviel, was dat hun snaveltjes aan de lange kant zijn en dat er bij 1 aan de onderkant aan het schild iets mis mee is
Hun voeding bestaat uit groentes, fruit en 1 keer per week een soort vleespellets die je moet weken in water(
) , en ook een soort van kalk substraat voor over het eten.
Qua verlichting zitten ze ook niet goed, er zijn lampen, maar dat werd weleens vergeten aan te zetten
Ik zal proberen vanavond wat foto's te maken, maar ze zijn erg gestressed, ik kan het anders ook morgen doen
Maar ik maak me grote zorgen over hun toestand.
Ik zal ook gelijk wat sepia in de bak doen, hopend dat ze daar een beetje aan gaan knagen voor hun "snavel"
Ze zijn rond de 2 jaar oud,(werd mij verteld) en ik zal mijn uiterste best doen om ze weer gezond te krijgen!
Ik heb ook al een goedkope meterbak gekocht, zodat ze tijdelijk wat meer de ruimte krijgen, totdat ik wat meer centen heb voor een goed terrarium.
Dus mensen dit is een noodsituatie en ik hoop dmv jullie steun en mijn inzet, het gezonde , levenslustige diertjes worden!
Foto's ga ik maken als ze wat rustiger zijn