Lijkt mij dat je van te voren weet bij aanschaf dat het en dier betreft die ooit gechipt moet worden, achteraf klagen over komende kosten heeft weinig zin.
Zoals al meerdere keren gezegd kunnen kosten nogal uiteenlopen even rond bellen en goedkoopste uitkiezen wanneer je dat wilt.
Je slaat de plank in deze even mis Hans
We klagen niet over het feit dat er kosten verbonden zijn aan het chippen.
We trekken slechts de noodzaak van "
consult voorafgaand aan chippen" (het is namelijk niet zo dat het dier ziek is en er eerst een grondig voorgesprek, danwel onderzoek moet plaatsvinden)
plus de daaraan verbonden (hoge) kosten in twijfel.
@ Barbara,
Waarom reageer je zo fel?
Met alle respect, maar ook jij begrijpt mijn gevoel m.b.t. deze kwestie niet helemaal zoals ik hem bedoel.
Natuurlijk kost chippen geld.
Evenals elke willekeurige behandeling die een dierenarts uitvoert, teneinde een ziek /gewond huisdier weer op te knappen.
In dat laatste geval kom je met je zieke dier (
waarvan je niet weet wat het precies mankeert !!) bij de DA... deze onderzoekt het dier.. stelt een behandelplan op.. en onderneemt a.h.v. dat plan de nodige acties.
Dat lijkt mij het nut van een consult... En uiteraard betaal je daarvoor.
Tijdens een consult wordt dus bekeken wat het dier mankeert... wat er moet gebeuren.. en uiteindelijk word het dier behandeld, evt opgenomen..
Zou jij mij dan willen uitleggen wat er uit een consult naar voren zal komen als je zegt dat je
uitsluitend komt om het dier te laten chippen?
Want ik ben in dat specifieke geval reuze benieuwd wat voor wijsheid en behandelmethode de DA in zijn consult zal gaan bepalen...
"Ik constateer dat het dier 500 gram is... en ik ga een chip plaatsen"
Daar hoef je geen diergeneeskunde voor te hebben gestudeerd lijkt me?
( <-- ik weet het.. ik trek het een beetje in het belachelijke... maar da's eigenlijk ook wat ik vind van het feit dat een consult in dit specifieke geval in rekening wordt gebracht )