nieuwe bak: 150x50x50 (op de vorige pagina staat 100, maar dat was fout; zat met de oude bak in m'n hoofd)
dieren: de grootste is (buikschild gemeten) 10 cm.
ik weet dat ze zich sneller bedreigd voelen, maar de bak die ik nu nog gebruik is ook alleen aan de bovenkant open. En ze trekken hun kop niet in als ik ze benader.
als ik de dieren zelf benader ga ik ook een stukje verderop staan en ga vanaf de zijkant met m'n hand naar ze toe.
ik weet het allemaal hoor
heb me goed ingelezen vantevoren en volg een studie met betrekking tot dieren.
het is gewoon zo dat toen ik de dieren kocht ik bij m'n ouders woonde, toen ging ik aan de andere kant van het land studeren, dus ging op kamers.
toen studeerde mijn vriend af en kregen we ineens heel snel een appartementje toegewezen.
er is nu dus gewoon simpelweg geen geld voor een op maat gemaakt terrarium.
en qua ruimte kunnen ze naar mijns inziens prima vooruit.
binnen een jaar heeft mijn vriend als het goed is een baan gevonden, en dan wordt het allemaal wat ruimer. (financieel gezien)
vind ook zelf dat ik me verder niet hoef te verantwoorden. ben gewoon een tijd erg actief hier geweest, en dat is ineens gestopt. (wel las ik heel af en toe nog mee)
ik wilde gewoon weereens laten weten hoe het was nu ik weer wat meer tijd vind voor fora e.d
en misschien wordt het ook zo niet bedoeld hoor; maar het voelt soms een beetje alsof ik me moet verantwoorden.
en ik snap het ook wel; het is nu ook een vrij kleine bak. Ik moet ook zeggen dat ik vorig jaar een betonplex bak heb laten maken (toen ik bij mijn ouders woonde) van 150x80x50
maar toen 'moest' ik dus plotseling op kamers, en kon hij niet mee.
mijn ouders wilden hem na een poosje niet meer daar hebben staan (logisch;want hij was best groot) en toen heb ik hem verkocht..
het is nu gewoon voor mij en mijn vriend ook even passen en meten, en ik heb zelf voor de dieren gekozen, dus ik doe mijn uiterste best om ze goed te verzorgen. en ik vind niet dat (welke van mijn dieren dan ook) het slecht hebben.