Ik ben net terug van een 23 daagse reis door peru. Ik heb een volledige rondreis gedaan door peru. Met onder andere een 3 daagse door de amazone en ja hoor. Daar heb ik dus in het totaal 4 dentculata tegen het lijf gelopen. Ze liepen allemaal zo goed als samen. 3 grote van zeker 40-50cm want ze waren zeker 10-15 cm groter als die van mij en er zat ook een kleine tussen van een 20 tal cm. Hier even enkele foto's. Ik heb ze vast genomen om ze beter te kunnen zien. Het waren 3 vrouwen en 1 man. 1 ervan had een gescheurde cloaca en 1 een gebroken voorpoot met enkele beten in. Maar toch liep dit dier er goed op. Ik heb een pull en een lange broek aan tegen de muskieten. Want die waren erg venijnig zelfs met deet. Ik heb er van de vele foto's de mooiste van de dieren uitgekozen. Waar je ze het beste op ziet.
Vrouw van een 45tal cm en een 12tal kilo ( gok ik ) had een gebroken voorpoot met beten op.
Hier liep ze dan.
Dat was het kleintje van een 20 tal cm 1.5kg ( gok ik ) ook een vrouwtje
De kleine van uit mijn hand getrokken. In detail.
Toen ik daar met de kleine stond kwam deze tegen me aan lopen dus kleine maar neergezet en dede eens opgetild.
Is een vrouw van een 50 tal cm en een 15kg ( gok ik ) was echt een joekel.
Iemand die toevallig sla tussen haar broodje had voor de pick nick smiddags. Wow de dieren eens voederen. Dus sla maar aan de dieren gegeven. Ging er vlot in.
Tewijl ik die reuze vrouw aan het fotograferen was. Op mijn buik liggend. Kwam er plots een grote man van 45cm over haar schild piepen.
Zo had ik ze dus tegen het lijf gelopen. Even aangeduid met een pijl. Die rots zag ik bewegen ik dacht even zien en ja hoor het was wat ik dacht een geochelone denticulata. Daar liepen ze dus alle 4. Die op de pijl is die met gebroken poot. Temp was er dik in de 30° op dat ogenblik. Met een moordent felle zon.